امروز روز جهانی صلحبانان ملل متحد برگزار می شود

© Flickr / UNAMIDدمیتری تیتوف، دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور انتظامی و صلحبانی
دمیتری تیتوف، دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور انتظامی و صلحبانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر تعداد صلحبانان کلاه آبی سازمان ملل متحد بیش از صد هزارنفر است و آنها در 16 نقطه جهان خدمت می کنند. دمیتری تیتوف، دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور انتظامی و صلحبانی در روز جهانی صلحبانان ملل متحد مصادف با 29 مه در مصاحبه با اولگا دنیسوا، خبرنگار خبرگزاری روسی "ریانووستی" در نیویورک درباره صلحبانان و وظایف آنها شرکت کرد.

دمیتری تیتوف اظهار داشت صلحبانی بخش لاینفک فعالیت سازمان ملل است. در حال حاضر بیش از 125 هزار نفر از جمله 93 هزار نفر نظامی و بیش از 13 هزار نفر مامور پلیس و24 هزار نفر کارمند غیر نظامی از تقریبا صد کشور در عملیات صلحبانی سازمان ملل متحد شرکت دارند.
در طول تاریخ فعالیت های صلح آفرینی که از سال 1948 در زمان اولین جنگ اعراب و اسرائیل آغاز شده، 69عملیات صلحبانی اجرا شده است. در حال حاضر سازمان ملل متحد 16 ماموریت صلحبانی را اجرا می کند که بیشتر آنها در قاره آفریقا از جمله دارفور سودان و کنگو است.
68 نظامی و مامور پلیس روسیه از جمله سه زن در عملیات صلحبانی سازمان ملل متحد در 77 نقطه جهان شرکت دارند. روسیه همچنین در عملیات کمک رسانی انسانی به مناطق جنگ زده شرکت دارد.
روسیه طی سالهای طولانی دارای مکان خاصی در عملیات حمل و نقل هوایی بوده و مثلا هواپیماها و بالگردهای روسی گاهی به برخی از عملیات صلحبانی ائتلاف در عراق کمک کرده اند. روسیه همچنین وسایل هواپیمایی به افغانستان ارسال کرده که عنصر مهمی در همکاری سه جانبه با دولتهای افغانستان و آمریکا بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала