حضور بزرگترین بانک های آمریکایی و اروپایی در پرونده رشوه خواری در فیفا

© AP Photo / Michael Probstحضور بزرگترین بانک های آمریکایی و اروپایی در پرونده رشوه خواری در فیفا
حضور بزرگترین بانک های آمریکایی و اروپایی در پرونده رشوه خواری در فیفا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد رشوه هایی که مسئولان فیفا و مدیران ارشد شرکت های ورزشی دریافت می کردند از حساب های موجود در بزرگترین بانک های ایالات کتحده و اروپا ، سوئیس و بریتانیا از جمله JPMorgan Chase، Citigroup، HSBC، Bank of America ، UBS و Julius Baer واریز شده است.

به گزارش روزنامه روسی "ودوموستی" در کیفرخواست گفته می شود متهمان از سیستم مالی ایالات متحده در عملیات خود استفاده می کردند. اکنون نهادهای انتظامی امریکا در حال بررسی فعالیت بانک های فوق الذکر هستند. وزارت دادگستری امریکا خاطرنشان ساخت مبلغ بسیاری از حواله ها بیش از یک میلیون دلار بوده است. از جمله در سال 2013 از حساب Citybank در شهر میامی، متعلق به شرکت بازاریابی ورزشی Traffic USA، 11 میلیون دلار به حساب کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و کشورهای حوضه کارائیب در شعبه JPMorgan Chase در نیویورک واریز شد. Traffic USA در سال 2012 نیز 1.2 میلیون دلار به حساب کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و کشورهای حوضه کارائیب در یک بانک دیگر در آمریکا واریز کرده بود و سپس این وجوه به حساب یک شرکت جعلی در شعبه بانک HSBC در هنگ کنگ منتقل شده بودند.
نام بانک Banco do Brasil نیز در کیفرخواست ذکر شده و به عقیده دادستان ها از شعب این بانک نیز برای واریز کردن رشوه ها استفاده شده است.
"ودوموستی"خاطرنشان می سازد که مقامات سازمان های مالی ذکر شده در کیفرخواست هنوز اتهامات وارده را مورد تفسیر قرار نداده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала