زندگی جاویدان

© Fotolia / Vitaliy Smolyginسایبرنتیک و انسان
سایبرنتیک و انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مغز انسان در رژیم عادی با « چرخش کم» کار می کند .

 دانشمندانی که عقاید آنها در  نشریه « تلگراف» به چاپ رسیده است  معتقدند که بزودی  توسعه فناوری  امکان آن را برای انسان فراهم خواهد کرد  تا او  بدن خود را تغییر بدهد و یا  به نفع  زندگی جاویدان  به شکل برنامه کامپیوتری از آن  دست بکشد.

 طی 200 سال   انسان می  تواند « یک برنامه سایبری» شود  و  مرگ را شکست بدهد.  پروفسور  یووان  نوی حراری  از  دانشگاه یهودی  اورشلیم  گفت  که چنین گامی بزرگترین  گام در  تکامل  زندگی پس از  ظاهر شدن زندگی  در کره زمین خواهد بود که  میلیاردها سال پیش  به وقوع پیوست.

« تلگراف» با بازگویی  حرف های پروفسور می نویسد: «  فرض بر آن است  که طی 200 سال آینده و  چیزی حدود آن،  انسان بتواند  خود را بصورت ایده   و یا  موجود آسمانی  با کمک تغییرات  بیولوژیکی  و یا مهندسی ژنتیک  و یا  ساخت سایبورگ ها  درآورد- ذراتی  از جسم زنده  و یا بدون آن».

به عقیده وی  بشریت  بسوی  رسیدن به ایده های خود پیش می رود و  انسان نمی تواند  در مقابل  امکانات  دستیابی به  روش های جدید  ارضاء خواسته های خود با  کمک فناوری و یا مهندسی ژنتیک استقامت کند.

 هانا کریتچلو متخصص علم اعصاب، از دانشگاه کمبریج  معتقد است  که   کامپیوتر در آینده امکان زندگی جاویدان را به انسان خواهد داد. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که انسان بتواند  ماشینی  به پیچیدگی مغز خود بسازد.

 نشریه مذکور سخنان  دکتر کریتچلو را آورده است: «انسان می تواند در داخل «کامپیوتر» زندگی کند.  از نظر تئوری این  کار ممکن  است.  وقتی کامپیوتر ها بحد کافی  قوی بشوند  امکان بارگذاری مغز انسان در آن فراهم خواهد شد.  به گفته دانشمند، عقل  مجموعه ای از  سیگنال های  الکتریکی  بین نرون هاست».

به گفته دکتر هانا ، برای بارگذاری انسان در کامپیوتر، این دستگاه باید  بتواند ارتباطاتی را  احیا کند که در  داخل مغز انسان وجود دارد.  اگر ما کامپیوتری در اختیار داشته باشیم که بتواند  همان 100 تریلیون  اتصالات متقاطع را ایجاد کند  آن را می توان  انسان دوم نامید».

دکتر هانا با صحبت از این موضوع  متذکر شد  که برای مغز تمام اتصالات نرون ها مهم است.  وی  این گفته را رد کرد که انسان فقط از 10 درصد  مغز خود استفاده می کند.  به گفته متخصص موضوع از این  قرار است که  مغز انسان در رژیم عادی  با « چرخش  کم» کار می کند  و فقط  فعالیت آن بخش هایی را  شدت می بخشد که برای  انجام کار  معینی در زمان مشخصی ضروری است.

اگر مغز از 100 درصد قدرت کار خود  استفاده می کرد، « فیوز آن می پرید».  مغز فقط  یک و نیم کلو وزن دارد —  چیزی  حدود 2 درصد  وزن  انسان.  اما  20 درصد کل انرژی  را مصرف می کند.  اگر مغز  در تمام مدت  بکار گرفته می شد،  می سوخت.  مغز انسان کار با سرعت پایین را آموخته است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала