گزارش و تحلیل

کارشناس ایرانی: کناره گیری شرمان مذاکرات را به مسیر سازنده خواهد انداخت

© Flickr / UNVIE U.S. Mission to International Organizations in Viennaوندی شرمان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا
وندی شرمان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وندی شرمان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی قصد دارد بلافاصله پس از به سر رسیدن موعد حصول توافق جامع درباره برنامه هسته ای ایران در روز 30 ژوئن از سمت خود کنار برود.

روزنامه "نیویورک تایمز" ضمن اعلام این مطلب می نویسد شرمان پس از آخرین سفر خود برای شرکت در مذاکرات گروه"1+5" میانجیان بین المللی حل مساله هسته ای (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) با ایران که 30 ـ مین سفر وی طی دو سال بود، چنین تصمیمی را گرفته است. رسانه های گروهی سخنان خانم شرمن را نقل می کنند که روند مذاکرات درباره مساله هسته ای ایران را به مکعب روبیک تشبیه کرد چون از تعداد زیادی از عناصر فاقد رابطه با یکدیگر تشکیل شده است. معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت:" سرو کار داشتن با کنگره، رسانه ها، شرکای مذاکرات و سپس بعد از حل تمام این مسائل، صحبت با ایرانیان فوق العاده دشوار است".
"نیویورک تایمز" همچنین سخنان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را نقل می کند که می گوید:" توانایی شرمان برای آموزش دادن همکاران، تجربه، علاقه شدید به دیپلماسی و حفظ آرامش در پرتلاطم ترین زمان از جمله خصوصیات برجسته وی به عنوان معاون وزیر خارجه هستند".
با این حال حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی و سردبیر خبرگزاری ایرانی "مهر" در مصاحبه با بخش فارسی خبرگزاری "اسپوتنیک" ابراز عقیده کرد که همه چیز در روابط کری و شرمان به این خوبی نیست.

کناره گیری وندی شرمان چه تاثیری بر روند مذاکرات خواهد گذاشت که اکنون مرحله تعیین کننده و سرنوشت ساز آن جریان دارد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала