کارشناس: آمریکا از فیفا به عنوان ابزار سیاسی علیه روسیه استفاده می کند

© REUTERS / Javier Galeanoکارشناس: آمریکا از فیفا به عنوان ابزار سیاسی علیه روسیه استفاده می کند
کارشناس: آمریکا از فیفا به عنوان ابزار سیاسی علیه روسیه استفاده می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندره مانویلو، کارشناس سیاسی روسی در مصاحبه با رادیوی "اسپوتنیک" ابراز عقیده کرد که آمریکا جنجال فساد مالی در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) را تحریک کرده تا مقامات فعلی این نهاد را به خاطر نشان دادن علاقه به روسیه تعویض کند.

آندره مانویلو ضمن بیان این مطلب گفت:" آمریکایی ها در چنین مواردی در کار هر سازمان بین المللی که در شرایط فعلی دارای موضع آشکار ضد روسی نباشد، دخالت می کنند. به نظر من فوتبال برای امریکایی ها نه فقط کسب و کار بلکه ابزار سیاسی است". کارشناس سیاسی روسی افزود ایالات متحده مایل است نامزد مورد حمایت واشینگتن در انتخابات آتی رئیس فیفا پیروز شود تا از طریق وی برگزاری دور بعدی جام جهانی فوتبال در روسیه ممنوع شود و سپس این رویداد را اعتراض باصطلاح "بشریت مترقی" به سیاست "تجاوز کارانه" روسیه وانمود کند.
روز چهارشنبه چند تن از مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا در شهر زوریخ در سوئیس به اتهام فساد مالی و رشوه خواری بازداشت شده اند. طوری که اعلام شده، این افراد برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده به آمریکا فرستاده خواهند شد.
دادستان کل آمریکا از بزرگترین فساد مالی در فیفا طی بیست سال اخیر در رابطه بابررسی درخواست های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، معاملات بازاریابی و اعطای حق پخش بازی ها خبر می دهد و بازداشت شدگان به کلاه برداری، باج گیری و پولشویی متهم شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала