مسکو اقدامات آمریکا در رابطه با بازداشت مسئولان فیفا را غیر قانونی نامید

© Sputnik / Maxim Blinovروسیه - نمای ساختمان وزارت خارجه روسیه
روسیه - نمای ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد بازداشت تعدادی از مسئولان عالی رتبه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سوئیس طبق درخواست آمریکا و بر اساس رای دادگاه ایالات متحده صورت گرفته است.

لوکاشویچ در تفسیر منتشره در سایت وزارت امور خارجه روسیه ضمن بیان این مطلب گفت:" گروهی از افراد نماینده کشور های گوناگون به تقریبا پنجاه مورد تقلب مالی متهم شده اند. بدون اینکه وارد جزئیات اتهامات مطرح شده علیه این افراد شویم ، تلاش دوباره برای استفاده برون مرزی از قوانین آمریکا مشهود است".
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد از این قضیه برای سایه انداختن بر اعتبار فدراسیون بین المللی فوتبال در کل و تصمیمات آن از جمله تصمیمات کادری استفاده شود.

فیفا - اسپوتنیک ایران
بازداشت 9 نفر از مسئولان فیفا به اتهام فساد مالی

پیشتر وزارت دادگستری سوئیس در رابطه با انتخاب روسیه و قطر به عنوان کشور های میزبان جام جهانی فوتبال در سالهای 2018 و 2022 پرونده کیفری تشکیل داد.
روز چهارشنبه چند تن از مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا در شهر زوریخ در سوئیس به اتهام فساد مالی و رشوه خواری بازداشت شده اند. طوری که اعلام شده، این افراد برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده به آمریکا فرستاده خواهند شد.
دادستان کل آمریکا از بزرگترین فساد مالی در فیفا طی بیست سال اخیر در رابطه بابررسی درخواست های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، معاملات بازاریابی و اعطای حق پخش بازی ها خبر می دهد و بازداشت شدگان به کلاه برداری، باج گیری و پولشویی متهم شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала