پوتین: بازداشت مسئولان فیفا تلاش آمریکا برای گسترش حاکمیتش بر دیگر کشورها است

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپوتین: بازداشت مسئولان فیفا تلاش آمریکا برای گسترش حاکمیتش بر دیگر کشورها است
پوتین: بازداشت مسئولان فیفا تلاش آمریکا برای گسترش حاکمیتش بر دیگر کشورها است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این را که بازداشت ارشد مسئولان فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) طبق درخواست طرف آمریکایی صورت گرفته که تلاش می کند صلاحیت قضایی خود را به دیگر کشورها گسترش دهد، عجیب نامید.

پوتین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحقیقات قضایی مقامات آمریکا و سوئیس ضمن بیان این مطلب گفت:" می توان احتمال داد که کسانی از آنها مرتکب برخی از تخلفات شده باشند. من این را نمی دانم اما بطور دقیق معلوم است که ایالات متحده هیچ ارتباطی با این قضیه ندارد چون این مسئولان اتباع آمریکا نیستند. اگر رویدادی رخ داده باشد، این رویداد در خاک آمریکا رخ نداده و ایالات متحده هیچ ارتباطی با این قضیه ندارد. این تلاش آشکاربرای گسترش صلاحیت قضایی خود را به دیگر کشورها است".

جنگ اطلاعاتی علیه فیفا - اسپوتنیک ایران
جنگ اطلاعاتی علیه فیفا

بر اساس گزارش ها، روز چهارشنبه چند تن از مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا در شهر زوریخ در سوئیس به اتهام فساد مالی و رشوه خواری بازداشت شده اند. طوری که اعلام شده، این افراد برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده به آمریکا فرستاده خواهند شد.
دادستان کل آمریکا از بزرگترین فساد مالی در فیفا طی بیست سال اخیر در رابطه بابررسی درخواست های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، معاملات بازاریابی و اعطای حق پخش بازی ها خبر می دهد و بازداشت شدگان به کلاه برداری، باج گیری و پولشویی متهم شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала