عراقچی: ممکن است مذاکرات هسته ای فراتر از مهلت تعیین شده برود

© REUTERS / Heinz-Peter Bader عراقچی: ممکن است مذاکرات هسته ای فراتر از مهلت تعیین شده برود
عراقچی: ممکن است مذاکرات هسته ای فراتر از مهلت تعیین شده برود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران مراحل اخیر نگارش متن توافق جامع هسته ای را ریزتر، جدی تر و پیچیده تر ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، عرقچی در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران با اطلاع این که پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان و کارشناسان از روز سه شنبه در وین آغاز شده است، تاکید کرد: "نگارش متن توافق نهایی و ضمایم آن کاری دشوار است که الان درحال انجام است. مذاکرات تا مهلت تعیین شده (یکم جولای یا 10 تیرماه) ادامه پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است فراتر از آن برود".

معاون وزیر امور خارجه در باره محورهای این دور از مذاکرات گفت: "در این مرحله از مذاکرات در باره همه حوزه ها گفت و گو می کنیم و بحث در مورد همه موضوعات را به صورت هم زمان پیش می بریم، هم بحث تحریم ها که موضوع جدی است و هم بحث جدول زمانی و موضوع کمیسیونی که باید برای پیشگیری مسائل نحوه اجرا شکل گیرد".

یادآور می شود ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای میان 1+5 و ایران تا آخر ماه ژوئن امضا شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала