جنگ اطلاعاتی علیه فیفا

© AP Photo / KEYSTONE/Steffen Schmidtجنگ اطلاعاتی علیه فیفا
جنگ اطلاعاتی علیه فیفا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش ها، روز چهارشنبه چند تن از مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا در شهر زوریخ در سوئیس به اتهام فساد و رشوه خواری بازداشت شده اند. طوری که اعلام شده، این افراد برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده به آمریکا مسترد خواهند شد.

این بازداشت ها در حالی صورت گرفته که قرار است روز 29 مه در کنگره سالامه فیفا در زوریخ رای گیری ریاست این فدراسیون برگزار شود. همچنین قرار است که سپ بلاتر رئیس فعلی فیفا در این نشست نامزدی خود را برای پنجمین بار برای رهبری این نهاد معرفی کند.
با این حال بر اساس بعضی گزارش ها، این بازدارشت ها یک اقدام دیگر در ادامه جنجال و جنگ اطلاعاتی پیرامون میزبانی جام های جهانی روسیه و قطر است. لازم به یادآوری است که این جنجال در سال های 2013 و 2014 صورت گرفته و در جریان آن بعضی اعضای فیفا با حمایت رسانه های گروهی و قبل از همه رسانه های انگلیس خواستند تا به نحوه اعطای حق میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 به روسیه و قطر رسیدگی شود.
ویاچسلاو کولوسکوف رییس افتخاری اتحادیه فوتبال روسیه که بیش از 25 سال در کمیته اجرایی فیفا کار میکرد، در ماه دسامبر سال 2014 گفته بود که رسانه های انگلیس شایعاتی را در باره فساد و رشوه خواری در کمیته اجرایی فیفا در رابطه با میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 پخش کرده و تعمدا آنها را بزرگ جلوه می دهند. به گفته کولوسکوف، این جنگ رسانه ای در سال 2010 پس از تلاش نافرجام بریتانیا برای میزبانی جام جهانی آغاز شده اما از آن زمان هیچ سند اتهامی و هیچ متهمی در این مورد ارائه نشده است.
کولوسکوف گفت: "من معتقدم که تلاش ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در این زمینه پس از تایید روسیه به عنوان میزبان جام جهانی 2018 و نهایی کردن زمان این جام جهانی نیز ادامه پیدا می کند".
وی با اشاره به این که هدف از این تلاش ها روشن است، خاطر نشان کرد: "فیفا سازمانی هماهنگ با مقتضیات زمان است که هر مسابقه را عالی برگزار می کند، و به نظر من بالتر شخصیتی است که می تواند به توسعه و پیشرفت این نهاد بین المللی کمک کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала