میکرو کشور: ایجاد کشور خودی روی نقشه جهان

© Sputnik / Vitaly PodvitskiThe Promised LiberLand
The Promised LiberLand - اسپوتنیک ایران
اشتراک
193 کشور عضو سازمان ملل متحد هستند. ولی کشور هایی وجود دارند که کوچکترین امکانی ندارند وارد این سازمان بزرگ بین المللی شوند.

شاید شما هیچ گاه در باره پادشاهی "آنکلاوا" چیزی نشنیدید و این  تعجب آور نیست زیرا همین الان ظاهر شده است. در مرز صربستان و کرواسی یک باصطلاح میکرو کشور جدیدی پدید آمد که به گروه در حال افزایش کشور های خودخوانده پیوست.

یکی از این کشور ها — جمهوری "مولوسیا" در خاکی قرار دارد که به خانواده موسس آن تعلق دارد. شهروندان جمهوری آزاد "لیبرلاند" خودشان تصمیم می گیرند که آیا مالیات بپردازند یا نه. و پادشاهی سودان شمالی هدیه یک پدر به دختر شش ساله اش است.

لیبرلند - اسپوتنیک ایران
ایجاد کشور جدید لیبرلند در اروپا

"جرمایا هیتون" که خود را پادشاه سودان شمالی می نامد گفت: "امیلی" از من پرسید که آیا می تواند شاهدخت واقعی شود؟ من که پدر خوبی هستم نخواستم آرزویش بر آورده نشود و به جستجوی قطعه زمینی پرداختم که در آنجا ممکن بود یک کشور جدید را ایجاد کرد.

"کیوین بو" رییس جمهور "مولوسیا" می گوید: تنها خویشاوندان  ما می توانند شهروند مولوسیا شوند. همه شهروندان این کشور عضو خانواده ما و من پدر خانواده و این کشور می باشم. اکثر قدرت ها کشور های ریز را برسمیت نمی شناسند زیرا آنها بخش جدا شده از کشور های دیگری هستند.

یکی از قدیمی ترین کشور های بسیار کوچک "سیلند" در نزدیکی بریتانیا قرار دارد که در 1967 استقلال خود را اعلام کرد. هدف از تشکیل آن   مانند همه موارد این نوع جلب توجه به مسایل داخلی و در مورد "سیلند"  به انگلیس بود.

روزنانمه نگار "تد رول" بر آن است که نیات کشور های کوچک هر قدر که خوب باشد آنها باز هم شایان توجه دیگران نخواهند شد.

"تد رول" می گوید: مردم به اراده خودشان و به علل مختلف کشور های کوچک را ایجاد می کنند. یگانه وسیله پی بردن به علت این عمل پرسیدن از موسسان است. به نظرم اغلب این تمایلشان به احساس استقلال و جدایی از دیگر کشور ها و تعیین سرنوشت خود است.

وی ادامه داد: بسیاری ساده شوخی می کنند و می خواهند بگویند که وضع دولتی چیزی است که به دلخواه تعیین می شود. مهمترین خصوصیت این وضع — توانایی دفاع از مرز های خود و بقیه — ارتش، پول و تمبر اصلا اهمیت ندارد. گمان می کنم که قدرت های بزرگ و شناخته شده اصلا  سعی می کنند این حرکت ها را نادیده بگیرند به امید این که همه اینها به خودی خود خواهد گذشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала