روسیه و چین فناوری فضا برای پرواز به ماه را یکپارچه می کنند

© AFP 2023 / Peter PARKSA worker places the Russian and Chinese flags outside Tiananmen Gate
A worker places the Russian and Chinese flags outside Tiananmen Gate - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و چین شروع به ساخت استانداردهای واحد برای فناوری فضایی و پرواز به ماه در سفینه های دارای سرنشین کرده اند. این خبر را تاس به نقل از منابع فضایی – موشکی منتشر کرده است.

به گفته این خبرگزاری، طرفین توافق کرده اند که همکاری هایشان را در مدار نزدیک به زمین و از جمله در حوزه سفینه های سرنشین دار آغاز کنند. سابق تصمیمات برای همکاری دربرخی شاخه ها اتخاذ شد و به این ترتیب همکاری آغاز می شود.

به گفته این خبرگزاری، در وهله اول تصمیم برای انجام تحلیل ها و توافق بر سر استانداردها در حوزه پرواز با سفینه های سرنشین دار انجام می گیرد. به عبارتی استانداردهای مربوط به نقاط تلاقی، کانکتورهای برق، سفینه های فضایی در صورت سازماندهی پروازهای مشترک حل و فصل می شوند. این کار به کمک زیرگروه های تشکیل شده از دو طرف انجام می گیرد. صحبت از طرح های مشترکی است که بتواند در اواسط سال های 2020 به اجرا گذاشته شود. تاییدیه رسمی این اخبار هنوز اعلام نشده است.

سال گذشته دیمیتری راگوزین دستیار نخست وزیر روسیه در جریان سفر به چین اظهار کرد که روس ها آماه دست دادن به چینی ها در اجرای طرح های فضایی دارای سرنشین هستند. و آماده اند تا پروازهای دور و پرواز به مدار خورشیدی و ماه و مریخ را انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала