رسانه ها: مذاکرات محرمانه نمایندگان کابل و طالبان در ارومچی

© Photo / U.S. Armyرسانه ها: مذاکرات محرمانه نمایندگان کابل و طالبان در ارومچی
رسانه ها: مذاکرات محرمانه نمایندگان کابل و طالبان در ارومچی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش منابع خبری به نقل از سایت وال استریت ژورنال در روز یکشنبه، طی هفته گذشته در شهر ارومچی پایتخت استان سینزیان اویغول مذاکرات محرمانه میان نمایندگان دولت کابل و جنبش طالبان صورت گرفت.

هدف از این مذاکرات به گفته منابع خبری، بحث در خصوص فرصت ها و اقدامات برای فعال ساختن تلاش های منطقه ای در جهت گفتگوهای صلح آمیز در کشور است. طی دیدار دو روزه (20-19 مه) در شهر شمال غرب چین، شرایط اولیه برای شروع احتمالی پروسه صلح آمیز مورد مذاکره قرار گرفت. این مذاکرات برای انجام مذاکرات بعدی است.
اهمیت این دیدار به گفته منابع خبری، حضور محمد معصوم استانیکزای بانفوذترین عضو شورای عالی صلح افغانستان در مذاکرات بود. روز پنج شنبه، نامزدی وی برای سمت وزارت دفاع کشور پیشنهاد شد. در صورت موافقت مجمع قانونی گذاری افغانستان او می تواند این پست را احراز نماید. استانیکزای در ارومچی ریاست هیات افغانستان را بر عهده داشت.
از طرف طالبان نیز در این دیدار ملا عبدل جلیل نماینده عالی رتبه سابق و ملا محمد حسن رحمانی و همچنین ملا عبدل رزاق، نزدیکان رییس شورای طالبان حضور یافتند. رهبران طالبان در شهر کوت پاکستان اقامت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала