پنتاگون: ارتش عراق عزم کافی برای مبارزه ندارد

© REUTERS / Jonathan Ernst/Filesاشتون کارتر وزیر دفاع امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به اعتقاد اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا، نیروهای ارتش عراق تمایل کافی برای مبارزه با شبه نظامیان داعش ندارند.

نمایندگان دولت امریکا مسئولیت حمله موفقیت آمیز نیروهای داعش را بر گردن ارتش عراق انداختند. این سخنان در آستانه انتشار پیام درباره اشغال یک نقطه دیگر و نفوذ از طریق مرز و مرگ صدها تن از مردم سوریه، بیان شده است.
روز یکشنبه در عراق نیروهای داعش کنترل منطقه مرکزی الولید را به دست گرفته و ارتش و تشکیلات نظامی دولت آماده ضد حمله به شبه نظامیان در استان انبار می شوند.
با این حال، روز یکشنبه اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در گفتگوی خود در سی ان ان از واکنش عراق در مقابل حملات داعش انتقاد کرد. به گفته وی، اشغال رمضی توسط نیروهای داعش طی هفته گذشته نشان از فقدان عزم مبارزه در میان ارتش عراق است.
نیروهای عراق نشان دادند که عزم مبارزه ندارند. دشمن بر آنها برتری ندارد در حالی که ارتش عراق از امکانات بیشتر برخوردار است. کارتر می گوید که به نظر من بیشتر مشکل عزم و اراده برای مبارزه با داعش و دفاع از خود را داریم.
بلافاصله پس از پخش مصاحبه اشتون کارتر، حکیم الزمیلی رییس کمیته پارلمان عراق در امور دفاع و امنیت ضمن گفتگو با خبرنگار آسوشیتد پرس سخنان رییس پنتاگون را تفسیر کرده و گفت که غیرواقعی و غیرمستند هستند. به گفته الزمیلی، امریکا سعی دارد مسئولیت ناکارامدی واشنتگن برای ارایه سلاح و تجیهیزات به نیروهای عراق را بر گردن ما بیندازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала