رسانه: آمریکا بر خلاف تحریمات از فناوری های روسیه استفاده می کند

© Photo / Glenn BeltzЗапуск американской ракеты Atlas V
Запуск американской ракеты Atlas V - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک "اطلس ـ 5" که دارای موتور ساخت روسیه است، فضاپیمای بدون سرنشین X37-B را با موفقیت به مدار زمین رساند.

به گزارش نشریه Register، بسیاری از مقامات صنعت فضانوردی قبل از این پرواز به خاطر قابلیت اطمینان فناوری های روسی ابراز نگرانی می کردند و درعین حال نمایندگان کنگره آمریکا به خاطر استفاده از این فناوری ها بر خلاف تحریمات موجود علیه روسیه ناراحت بودند.

موشک "اطلس ـ 5" از پایگاه فضایی واقع در دماغه کاناورال در ایالت فلوریدا پرتاب شده و فضاپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی آمریکا را با موفقیت به مدار مقرر رساند.  جیم اسپونیک نایب رئیس شرکت United Launch Alliance  که موشک سفینه بر را ساخته بود، پس از رسانده شدن موفقیت آمیز فضاپیمای X37-B   به مدارزمین این رویداد را به نیروی هوایی آمریکا تبریک گفت اما در سخنان خود نگفت موشک سفینه بر "اطلس ـ 5" با موتور روسی دارای سوخت مایع کار می کند.

پرتاب موفق "اطلس ـ 5" مقامات صنعت فضانوردی آمریکا را آرام کرد که قبلا به خاطر سانحه رخ داده برای سفینه فضایی باری  "پروگرس" روسیه  به خاطر قابلیت اطمینان فناوری های روسی ابراز نگرانی می کردند اما با این حال تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا با استفاده از فناوری های روسی در تجیزات نظامی آمریکایی مخافت کردند. سناتور جان مک کین در این رابطه گفت آمریکا بر خلاف تحریمات به شرکت های روسیه کمک مالی می رساند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала