قربانیان آزادی

© Palazzo Chigiماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا
ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 600 جسد غرق شدگان در قعر آبها باقی ماند.

حدود 600 جسد غرق شدگان  در قعر آبها باقی ماند.

همه وانمود می کنند  که هیچ اتفاقی نیفتاده است. ماتئو رنتسی،  با صحبت از  صدها  نفر که ماه گذشته در کانال سیسیلی  غرق شدند  گفت: «  ما  سعی می کنیم قایق   و اجساد  غرق شدگان را  که جان خود را نثار  آزادی کردند بیرون بکشیم».   ایتالیا قایقی را از میان آبها بیرون می کشد  که حامل  مهاجران  بود.  نخست وزیر در برنامه «  رودررو » (Porta a porta)  گفت:

«  ما همه انسان هستیم. در آن حادثه، 600-500  نفر  از جمله کودکان غرق شدند. این یک مرگ وحشتناک است.  فکرمی کنم عادلانه خواهد بود  که ایتالیا با  سنن بشردوستانه هزارساله   خود  این قایق را از دل آبها بیرون بکشد.  هزینه آن حدود 15 میلیون  یورو  خواهد بود.  امیدوارم اروپا پرداخت کند و اگر نه،  خودمان خواهیم پرداخت. باید مردم ببینند  که  نباید بر اساس  اصل « از جلوی چشم که دور شدی، ازدل بیرون می روی»  زندگی کنند.  ما قایق را  بیرون خواهیم کشید.  این  کار 4 ماه طول خواهد کشید. من می خواهم که تمام دنیا  ببینند چه اتفاقی افتاده است.

ما می خواهیم  حرفهای ما شنیده شود و اروپا انسانیت بیشتری  از خود نشان بدهد.  وقتی  توجه نسبت به  اوراق بهادار  اروپایی  بیش از توجه به آدمهایی است که  می میرند ، این  امر  مرا ناراحت و عصبی می کند.  اروپا باید بطور دقیق بگوید چه می خواهد بکند.   ارسال یک کشتی  برای من و باقی گذاشتن مهاجران  در جنوب ایتالیا کاری بیهوده است. ما مخالف چنین کاری هستیم».

رنتسی  در کنفرانس مطبوعاتی  پس از پایان دیدار با  جوزف  موسکات،  نخست وزیر «مالت»  گفت: «  20 سال پیش ما  تراژدی «سربرینتسا» را نادیده گرفتیم. اکنون دیگر نمی توانیم  چشمان خود را ببندیم و بعضی از رویدادها را فقط در مراسم تشیع جنازه بیاد آوریم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала