حمایت شورای امنیت از ایده برگزاری کنفرانس درباره مساله یمن در ژنو

© AP Photo / Julie Jacobsonرایموندا مورموکایته، نماینده دائم لیتوانی در سازمان ملل متحد
رایموندا مورموکایته، نماینده دائم لیتوانی در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل متحد از پیشنهاد دبیر کل این سازمان درباره برگزاری کنفرانس درباره مساله یمن در ژنو در روز 28 ماه مه حمایت کرده و تمام طرفهای درگیری در یمن را به شرکت در آن فرا خواند.

رایموندا مورموکایته، نماینده دائم لیتوانی در سازمان ملل متحد ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت اعضای شورای امنیت طرفهای درگیر را به شرکت در در مذاکرات بدون مطرح کردن شرایط مقدماتی و دوری از خشونت و تحریکات فرا خواندند.
نماینده دائم لیتوانی در سازمان ملل متحد افزود اعضای شورای امنیت از رسانده شدن کمک های بشردوستانه به مردم یمن در نتیجه برقراری آتش بس موقت در این کشور استقبال کردند.
پیشتر خالد الیمانی، نماینده دائم یمن در سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که نمایندگان رئیس جمهور این کشور در کنفرانس سه روزه پیشنهادی دبیر کل سازمان ملل شرکت خواهند کرد اما خواستار عدم حضور حوثی ها در این کنفرانس شد.
یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدان عربی خود از جمله بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مراکش و سودان از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است. با وجود اعلام پایان این عملیات در چندی پیش حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن با نام عملیات "احیای امید" ادامه یافته است.
به گفته سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، موضع مسکو جلوگیری از تشدید تنش در یمن و تلاش برای رعایت آتش بس از سوی تمام طرفها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала