کشتی کمک های ایران برای یمن احتمالا 21 مه وارد تنگه باب المندب می شود

© Flickr / rabiem22کشتی کمک های ایران برای یمن احتمالا 21 مه وارد تنگه باب المندب می شود
کشتی کمک های ایران برای یمن احتمالا 21 مه  وارد تنگه باب المندب می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی "ایران شاهد" (یا کشتی نجات) که حامل کمک های امدادی و مردمی جمهوری اسلامی ایران برای مردم یمن است، احتمالا صبح پنج شنبه وارد تنگه باب المندب خواهد شد که خلیج عدن را به دریای سرخ متصل می کند.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، مسعود قاضی میرسعید، کاپیتان کشتی روز چهارشنبه گفت: با گذشت نهمین روز سفر کشتی نجات، ما با گذر از سواحل بندر عدن به سوی تنگه باب المندب حرکت می کنیم.
کاپیتان کشتی نجات اظهار داشت: اگر شرایط جوی و فنی کشتی نجات به همین منوال پیش رود با یاری خدا تا ساعاتی دیگر از کریدور بین المللی خارج می شویم و فردا صبح وارد تنگه باب المندب خواهیم شد.
به گزارش ایرنا، کشتی کمک های مردمی و امدادی ایران به مردم در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت بندر حدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرد و قرار است طی روزهای آینده در این بندر پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه کند.
این کشتی را علاوه بر 2 هزار و 500 تن کمک های مردم ایران 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، کادر پزشکی و امدادی و 15 خبرنگار تا بندر حدیده یمن همراهی می کنند.
ائتلاف کشور های عربی به رهبری عربستان سعودی از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است.هدف این عملیات وادار کردن حوثی ها به بازگرداندن هادی به قدرت است. با وجود اعلام پایان عملیات "طوفان قاطعیت" ، حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن از اواخر آوریل با نام عملیات "احیای امید" ادامه یافته است.
این عملیات باعث کشته شدن بیش از 38800 نفر ازمردم یمن و زخمی شدن هزارن نفر گردیده است.
به گفته سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، موضع مسکو جلوگیری از تشدید تنش در یمن و تلاش برای رعایت آتش بس از سوی تمام طرفها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала