واژه های خارجی در زبان روسی

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باید توازن ضروری رعایت شود .

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  اعلام نمود که  باید توازن  ضروری رعایت شود و  مسأله  بعاریت گرفتن  واژه های خارجی در زبان روسی  رفع شود.  ولادیمیر پوتین  متذکر شد  که اینگونه لغات بطور بی اساس و زیاده از حد  بکار می روند.

رئیس جمهور روسیه گفت: « آری،  فضای  اطلاعاتی  جهان بر اساس  قوانین شناخته شده جهانی شکل می گیرد و این قوانین  تغییرات عینی  در این عرصه وارد می کند. این  نکته قابل درک است.  با حل  این مسأله باید  توازن دقیق  رعایت شود:  از یک سو باید ارزش های سنتی  و هویت ملی حفظ شوند   و از سوی دیگر  مانع از خودانزوایی  از فرایندهای  جهانی شد».

ولادیمیر پوتین با  صحبت در باره  مشکل جذب زبانی  متذکر شد  که اجرای سیاست شدید و خشونت آمیز در این مسأله جایز نیست زیرا به عواقب تراژیک می انجامد.

« ما با نمونه های دیگری  آشنا هستیم که در یکسری از کشورها  حق  جوامع بومی  در استفاده از  زبان  مادری آنها  نادیده گرفته می شود  و یا محدود شده است، زمانی که سیاست سخت  و خشونت آمیز جذب زبانی  و فرهنگی رخ می دهد، مشاهده می کنیم که این گونه برخوردها  به چه عواقبی می انجامند:  تقسیم جامعه  به  افراد  درجه یک و درجه دو ، به شهروندان و  غیر شهروندان  و حتی به  درگیری های تراژیک داخلی».

ولادیمیر پوتین  یادآور شد  که قانون اساسی فدراسیون روسیه  حق حفظ  زبان مادری  را برای تمام اقوام تضمین می کند  و  شرایط ضروری را برای یادگیری آن فراهم می سازد.  عناصر فدراسیون روسیه  از حق  انتخاب زبان  دولتی  و استفاده از آن در  کار ارگان های دولتی  برخوردارند.

 برای هر ملتی موضوع  حفظ زبان  مادری،  مسأله حفظ  اصلیت  و هویت و سنن خود است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала