نخست وزیر هند عکس سلفی را دوست دارد

© AFP 2023 / Remy GabaldaИндийский премьер-министр Нарендра Моди делает селфи с делегацией индийских студентов, рядом французский министр иностранных дел Лоран Фабиус
Индийский премьер-министр Нарендра Моди делает селфи с делегацией индийских студентов, рядом французский министр иностранных дел Лоран Фабиус - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جریان بازدید خود از هند با لی که چیانگ،ن خست وزیر چین عکس سلفی گرفته و به این ترتیب مهر و علاقه میلیون ها چینی را به دست آورد.

مودی این عکس را در فیس بوک و توییتر که رسما در چین مسدود هستند و همچنین شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر کرد.  نخست وزیر هند مدتها است که در شبکه های اجتماعی فعال است اما چنین کار خودانگیخته ای برای مقام عالی رتبه چینی یک پدیده بسیار نادر است چون زندگی خصوصی مقامات این کشور و حتی روز دقیق تولد آنها جزو اسرار دولتی محسوب می شود. هیچکدام ازمقامات  حزب کمونیست چین دارای حساب کاربری رسمی حتی در شبکه اجتماعی Weibo نیست.

 

بازدید مودی از مغولستان نیز ثابت می کند که نخست وزیر هند دیپلماسی جدید سلفی را ابداع کرده و آنرا با تحرک در زندگی دنبال می کند. عکس های سلفی جدید نارندرا مودی اینبار با تساخیاگین البگ دورج، رئیس جمهور مغولستان  در توییتر ظاهر شدند.

 

نارندرا مودی سال گذشته در جریان بازدید خود ازاتریش با تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا عکس سلفی گرفت.

 

نارندرا مودی از همان زمان مبارزات انتخاباتی برای ورد به پارلمان پایتخت هند در فوریه سال گذشته از محسنات شبکه های اجتماعی برای پیشبرد سیاست خود استفاده کرده است. در آن زمان غرفه های ویژه ای در دهلی نو نصب شدند تا هرکس بتواند با تصویر مودی عکس سلفی بگیرد. عکس های گرفته شده سپس از طریق پست الکترونیکی و پیامک "اس ام اس" برای افراد گوناگون ارسال می شدند. کمپین "سلفی با مودی" در کشور دارای بیش از 200 میلیون کاربر در اینترنت کمپین موفقی از آب در آمد و طی ده روز بیش از 70 هزار عکس سلفی در هند گرفته شد. حزب تحت رهبری مودی در آن زمان توانست 32 کرسی از 70 کرسی پارلمان دهلی نو را به دست آورده و از تمام احزاب دیگر جلو بزند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала