پیشرفت رویدادها در مقدونیه طبق سناریوی انقلابات رنگین

© AP Photo / Boris GrdanoskiПротесты в Македонии
Протесты в Македонии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعتراضات ضد دولتی دوباره مقدونیه را فرا گرفته است. دیروز 20 هزار نفر از هواداران سازمان مخالف اتحادیه سوسیال دموکرات مقدونیه تظاهرات نامحدود خودرا با خواست برکناری دولت کشور به ریاست نیکلای کرویفسکی در شهر اسکوپیه، پایتخت آغاز کردند.

هم روسیه و هم غرب مراقب اوضاع نگران کننده  در مقدونیه هستند. سیاستمداران غربی بیانات شدید اللحنی علیه مقامات قانونی مقدونیه ایراد می کنند. علت چیست؟ اولا: مقدونیه از جمله کشور هایی است که از تحریمات علیه روسیه حمایت نمی کند. ثانیا این کشور خواستار اجرای طرح احداث خط لوله گاز "جریان ترکی" است و همانطوی که می دانیم مخالفت با غرب کار خطرناکی است و کافی است رویداد های اوکراین در دوره بین آخر سال 2013 و اویل سال 2014 را به خاطر آوریم.

© Sputnikپیشرفت رویدادها در مقدونیه طبق سناریوی انقلابات رنگین
پیشرفت رویدادها در مقدونیه طبق سناریوی انقلابات رنگین   - اسپوتنیک ایران
پیشرفت رویدادها در مقدونیه طبق سناریوی انقلابات رنگین

همچنین تضاد های قومی در مقدونیه به تشنج در این کشور دامن می زند. چندی پیش گروه مسلحی به احتمال زیاد از کوزوو به شهر کومانوفو مقدونیه رخنه کرد و در اینجا درگیری هایی را  به به راه انداخت.

بتازگی پلیس یک تبعه مونته نگرو را به اتهام مساعدت به تندروهای آلبانیایی کوزوو بازداشت کرده است. به گزارش رسانه های بریتانیایی این شخص همچنین اعزام مزدوران به اوکراین برای کمک به دولت این کشور را هماهنگ می کرد. تبعه مونته نگرو را پس از بازداشت به مقامات سفارت آمریکا در مقدنیه تحویل دادند و شکی نیست که از خارج تلاش می شود انقلاب رنگین در مقدونیه تحریک شود. در این شرایط چندی پیش سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان بازدید از صربستان تمام نیروهای سیاسی مقدونیه را به گفتگو و عدم تلاش برای انجام اقدامات مغایر قانون اساسی فرا خواند اما رویداد های اخیر در مقدونیه حاکی از آن است که نیروهای ضد دولتی در این کشور از راه دیگری حرکت کرده و می خواهند با حمایت خارجی سناریوی انقلاب رنگین را اجرا کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала