طرح سه مرحله ای آمریکا برای نابودی داعش

© Sputnik / Igor Lotsmanپنتاگون انجام عملیات ویژه علیه داعش را در خاک سوریه تایید کرد
پنتاگون انجام عملیات ویژه علیه داعش را در خاک سوریه تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "رویترز"، پنتاگون روز دوشنبه ضمن تایید کزارش هایی در باره انجام عملیات نیروهای ویژه این کشور علیه داعش در خاک سوریه، اعلام کرد که این عملیات در مطابقت کامل با قوانین آمریکا و موازین حقوق بین المللی به انجام رسیده است.

آمریکا روز جمعه عملیات نظامی ویژه ای را در شرق سوریه انجام داد که در نتیجه این عملیات حدود ده تن از اعضای این گروه تروریستی نابود شدند. طوری که خانم برنادت میحن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده، ابو سیاف سرکرده ارشد داعش موسوم به "وزیر نفت" این گروه تروریستی از جمله کشته شدگان در این عملیات بوده و بعلاوه همسرش ام سیاف دستگیر شده است. به گفته میحن، ابو سیاف در عملیات نظامی داعش دخیل بوده و همچنین به قاچاق نفت، گاز و عملیات مالی این گروه کمک می کرد. همسرش نیز مظنون به دست داشتن در فعالیت تروریستی محسوب می شود.

به نوشته روزنامه "نیو یورک تایمز" ، آمریکا طرح سه مرحله ای را برای نابودی داعش در عراق و سوریه دارد. مرحله اول، حملات هوايی به مواضع گروه داعش در شمال و غرب عراق است که در حمايت از اقوام و اقليت‌های دينی و پرسنل نظامی، ديپلماتيک و اطلاعاتی آمريکایی مستقر در اين کشور خواهد بود. مرحله دوم شامل شدت بخشيدن به تلاش‌ها برای آموزش، مشاوره و تجهيز نيروهای مسلح عراق، پيشمرگ‌های کرد و احتمالا قبايل سنی اين کشور است.
مرحله سوم که احتمالا سخت ترین و جنجال ترین مرحله این عملیات خواهد بود، نابودی پناهگاه‌ها و مقرهای عملياتی گروه داعش در داخل سوريه را در نظر می گیرد. ممکن است که اجرای این مرحله تا پس از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به طول بیانجامد.

یادآور می شود گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، اواخر ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. تعداد اعضای این گروه حدود 30 هزار نفر اعلام شده است. هنوز جبهه واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای عراق و سوریه، نیروهای اائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا و نیروهای پیشمرگه کرد اشاره نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала