گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف در باره حل بحران یمن

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف در باره حل بحران یمن
گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف در باره حل بحران یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف و محمد جواد ظریف، وزیران امور خارجه روسیه و ایران طی گفتگوی تلفنی خود بر ضرورت فعال تر کردن روند سیاسی برای حل بحران یمن تاکید کردند.

در اعلامیه وزارت امور خارجه روسیه که روز دوشنبه منتشر شد، گفته می شود که گفتگوی تلفنی وزیران امور خارجه روسیه و ایران روز شنبه 16 مه صورت گرفت.

در این اعلامیه آمده است: "در این گفتگوی تلفنی در باره اوضاع یمن و بحران انسانی شدیدی که این کشور را تهدید می کند، تبادل نظر شده است. وزیران امور خارجه با ابراز نگرانی در این زمینه به ضرورت جستجو و یافتن هرچه سریعتر راه حل هایی برای حل سیاسی این مساله اشاره کرده اند".

ائتلاف کشور های عربی به رهبری عربستان سعودی  از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است.هدف این عملیات وادار کردن حوثی ها به بازگرداندن هادی به قدرت است.  با وجود اعلام پایان عملیات "طوفان قاطعیت" ،  حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن از اواخر آوریل با نام عملیات "احیای امید" ادامه یافته است.

به گفته سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، موضع مسکو جلوگیری از تشدید تنش در یمن و تلاش برای رعایت آتش بس از سوی تمام طرفها است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала