ناریشکین: وقت آن فرا رسیده که به دنبال توافقات جدید با اروپا باشیم

© Sputnik / Sergey Guneevناریشکین: وقت آن فرا رسیده که به دنبال توافقات جدید با اروپا باشیم
ناریشکین: وقت آن فرا رسیده که به دنبال توافقات جدید با اروپا باشیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی ناریشکین، رییس مجلس دومای روسیه در مقاله ای با عنوان "متحدان طبیعی" که در روزنامه "روسییسکایا گازتا" منتشر شد، از کشورهای اروپایی دعوت کرد تا برای جستجوی رویکردهای جدید و پیشرفت در زمینه تشریک مساعی و تدوین دستور کار مشترک با روسیه تلاش کنند.

ناریشکین در این مقاله با اشاره به این که اروپای بزرگ توسط افرادی ساخته شده که درس های جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم را آموخته بودند، می نویسد: "این افراد فعلا هم می گویند که گسترش ناتو اشتباه بوده است و اروپا با دنباله روی از سیاست کشوری که در آنسوی اقیانوس و در فاصله هزاران مایلی از قاره اروپا قرار دارد، خود را با مخاطرات زیادی مواجه کرده است".

رییس مجلس دوما در این رابطه به حوادث اوکراین اشاره کرده که به کفته وی "نشان می دهد اروپا باید از سیاست مستقلانه ای در امور بین المللی پیروی کند".
ناریشکین به کشورهای اروپایی هشدار داد که اگر آنها در حال حاضر مقابل فشار آمریکا ایستادگی نکنند، این کشور در آینده با استفاده از ابزار مختلفی از جمله سازمان تجارت جهانی ، به اقداماتی برای خدشه دار کردن حاکمیت اقتصادی اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

ناریشکین می نویسد: "مخالفان اروپایی هم اکنون درک می کنند که وبستگی به بوروکراسی بین المللی که تا اندازه زیادی توسط وزارت امور خارجه آمریکا هدایت می شود، اروپا را به بن بست کشیده و با مشکلات زیادی روبرو کرده است و شمار افرادی که به این موضوع پی می برند، دم به دم بیشتر می شود".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала