گزارش و تحلیل

هفته خاور نزدیک

© Photo / Moscow State Institute of International Relationsبحث های « هفته خاور نزدیک» در انستیتوی دولتی روابط بین الملل مسکو
بحث های « هفته خاور نزدیک»  در  انستیتوی دولتی  روابط بین الملل  مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گسترش تروریسم به فراسوی مرزهای خاور نزدیک،امنیت ملی روسیه را به خطر می اندازد

« خاور نزدیک  در عصر تغییرات» — موضوع  اولین  بحث های « هفته خاور نزدیک»  است که 12 ماه مه در  انستیتوی دولتی  روابط بین الملل  مسکو  گشایش یافت.  دیپلمات های  روسیه و متخصصان — خاورشناسان، سفرا و کارمندان  آکرودیته شده  سفارت خانه های عراق، سوریه، مصر  و تعدادی از  کشورهای  خاور نزدیک و آفریقای شمالی ، روزنامه نگاران  عربی  در حال کار در روسیه، دانشجویان  انستیتوی  دولتی روابط بین الملل  مسکو و متخصصین آینده  این منطقه  در کار آن شرکت دارند.

میخائیل باگدانوف معاون وزیر  امور خارجه روسیه   در زنگ تنفس بین نشست ها  در پاسخ به سوال مفسر  ایگور  یازون  که پرسید: این « هفته» را  می توان  رویدادی در  مناسبات  روسیه و خاور نزدیک نامید؟ گفت:  امیدوارم اینطور باشد، زیرا  شرکت کنندگان  معتبری در اینجا گردهم آمده اند. به نظر من ابتکار آناتولی تورکونوف رئیس انستیتوی دولتی  روابط بین الملل مسکو  برای  جلب توجه دانشجویان  جوان  و علاقمندان به خاور نزدیک  و کسانی که  جهان عرب را به عنوان تخصص آینده خود انتخاب کرده اند  و زبان عربی می آموزند،  بموقع است.  به عقیده من  این کنفرانس  می تواند یک امکان آشنایی بشود و با  تبادل  ایده ها، افکار  و ارزیابی ها،  دانشجویان انستیتو را به  انتخاب کار  در  وزارت امور خارجه  تشویق  کند.  نکته مهم آن است که در این کنفرانس می توانیم  به مطالعه  مناسبات روسیه  و کشورهای عربی  بپردازیم و  جهات آینده دار  همکاری را شناسایی کنیم.

از نقطه نظر  دیپلماسی روسیه  بزرگترین خطر چیست؟

—   در این جا از  فرایند های  تجزیه  منطقه  و کشورهای جداگانه  و تشدید  مواضع  و تأثیر گذاری  افراط گرایان  و تروریست ها  از همه رنگ و سایه صحبت شد.  این  بزرگترین خطر  برای موجودیت کشورهای  خاور نزدیک، ثبات کل منطقه  است و از نظر استراتژیکی  برای روسیه  اهمیت زیادی دارد.  زیرا از  روابط  تاریخی  و اقتصادی  و انسانی  در آنجا برخوردار است. نکته دیگر آن است که رواج  و گسترش  تروریسم  در فراسوی مرزهای این منطقه، امنیت ملی روسیه را به خطر می اندازد.  از اینرو ما  توجه خود را بر    اهمیت  برخوردهای مشترک  متمرکز می سازیم که  موجب همبستگی  برای مبارزه موثر  با  تروریسم شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала