تحلیلگر: ایجاد سپر موشکی آمریکا در خایج فارس به بحران یمن شدت خواهد بخشید

© AFP 2023 / Nicholas KammВстреча президента США Барака Обамы с руководителями шести стран Совета сотрудничества государств Персидского залива
Встреча президента США Барака Обамы с руководителями шести стран Совета сотрудничества государств Персидского залива - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قصد آمریکا و کشور های عربی خلیج فارس برای ایجاد سپر موشکی منطقه ای باعث تشدید درگیری داخلی در یمن خواهد شد.

بوریس دولگوف، کارشناس ارشد مرکز مطالعات عربی و سلامی موسسه شرق شناسی روسیه ضمن بیان این مطلب گفت:" کاملا واضح است که جهت گیری این سیستم علیه ایران خواهد بود که کشور های شبح جزیره عرب از زمان وقوع انقلاب اسلامی سال 1979 آنرا تهدیدی برای خود می دانند".

بوریس دولگوف می افزاید قبلا این نگرانی کشور های عربی بی اساس نبود چون مقامات ایران در آن زمان ایده صدور انقلاب اسلامی به ویژه به کشور های عربی خلیج فارس  را مطرح کرده بودند اما سپس دولتمردان جمهوری اسلامی بارها اعلام نمودند که از چنین ایده ای دست برداشته اند. با این حال بویژه پس از درگیری یمن این تضاد بین کشور های عربی و ایران حفظ شده است.

یادآور می شود روز پنج شنبه باراک اوباما،رئیس جمهورآمریکا در اقاتگاه ییلاقی خود در کمپ دیوید با سران کشور های عضو شورای همکاری کشور های عربی خلیج فارس دیدار کرد و در این دیدار بیانیه مشترکی صادر شد که یکی از اصول آن درباره ایجاد سپر موشکی منطقه ای با کمک واشینگتن است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала