دختر دانشجوی آمریکایی جرج بوش را به تشکیل داعش متهم کرد

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر Визит президента США Джорджа Буша в Грузию
Визит президента США Джорджа Буша в Грузию - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان دیدار جب بوش، نامزد بالقوه ریاست جمهوری آمریکا با دانشجویان، یکی از دانشجویان حاضرجرج دبلیو بوش، برادر وی را به تشکیل گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش متهم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی"سی ان ان"، این دختر دانشجو ابراز عقیده کرد که انحلال ارتش عراق پس از تهاجم آمریکا  به این کشور طبق تصمیم جرج بوش، رئیس جمهور وقت باعث پیدایش داعش شد.

دختر دانشجوی آمریکایی خطاب به جب بوش گفت:" 30هزار نظامی از ارتش عراق اخراج شدند. آنها از کار و درآمد محروم شدند اما از امکان دسترسی به اسلحه برخوردار بودند. برادر شما داعش را ایجاد کرد".

داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала