الاغ دزدی در جزیره قشم ایران

© Sputnik / Владимир Вяткин /  مراجعه به بانک تصاویر Ослик
Ослик - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به تازگی موضوع دزدیدن الاغ های وحشی غرب جزیره قشم واقع در استان هرمزگان ایران در سواحل خلیج فارس موجب نگرانی مردم این منطقه شده است.

صدیق قویدل، رییس شورای اسلامی روستای مرادی از توابع بخش شهاب شهرستان قشم، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری"ایرنا" ضمن اعلام این مطلب اضافه کرد: به نظر می رسد در سه ماه اخیر حداقل بین 15  تا 20 راس الاغ وحشی از اطراف این روستا دزدیده شده باشد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ادامه این روند ممکن است به منقرض شدن نسل الاغ های وحشی غرب جزیره منجر شود، افزود: احتمال دیگر در این زمینه موضوع استفاده از گوشت این الاغ ها در رستوران ها و صنایع غذایی است که باید به سرعت این موضوع را پیگیری کرد.

قویدل اضافه کرد: ربایندگان الاغ ها در برخوردهایی که با مردم بومی منطقه داشته اند علت کار خود را استفاده از گوشت این حیوانات برای تغذیه شیرهای سیرک و باغ وحش اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: این ادعا در حالی از طرف ربایندگان الاغ ها مطرح می شود که به گفته مسوولان محیط زیست جزیره، هیچ سیرکی در این منطقه مستقر نیست.

قویدل یادآوری کرد: هرچند برخی از افراد بومی موضوع دزدیده شدن الاغ ها را دستمایه طنز محافل قرار داده اند و عده ای معتقدند که کاهش آمار این حیوانات موجب کاهش آمار تصادفات جاده ای می شود، اما باید موضوع ادامه نسل این گونه از طبیعت وحش جزیره قشم مورد توجه قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала