سرباز بریتانیایی: ما به تاریخ روسیه پیوسته ایم و به آن افتخار می کنیم

© Sputnik / Host photo agency / Mikhail VoskresenskiyВоенный парад в ознаменование 70-летия Победы в Великой Отечественной войне 1941-1945 годов
Военный парад в ознаменование 70-летия Победы в Великой Отечественной войне 1941-1945 годов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز 9 مه در مسکو جشن باشکوه هفتادسالگی پیروزی بر آلمان نازی برگزار شد. به همین مناسبت بسیاری از کسانی که به نوعی در جنگ جهانی دوم از کشورهای مختلف حضور داشتند، به مسکو پایتخت روسیه آمدند. جفری شلتون سرباز پادشاهی بریتانیا برای خبرگزاری راشا تودی از خاطراتش درسفر به مسکو و ارتباطش با برادران هم رزم روس گفت.

بسیاری از رهبران غرب تصمیم گرفتند روز 9 مه برای شرکت در جشن هفتاد سالگی پیروزی بر آلمان نازی حضور پیدا نکنند. اما بسیاری از شرکت کنندگان جنگ جهانی دوم ا اروپا و امریکا به مسکو آمده و در رژه پیروزی شرکت کرده و با همرزمان روس دیدار کردند.

خبرگزاری راشا تودی با جفری شلتون سرباز ناوگان دریایی پادشاهی بریتانیا گفتگو کرد. شلتون می گوید که از ارتباط با همرزمان روس حمایت می کند و او علی رغ سیاست های موجود و اختلاف نظرها میان کشورها با آنان دوست است و در ادامه می گوید: «ما هرگز نباید امیدمان را از دست بدهیم. ما باور داریم که امپراطوری بریتانیا جاودان است و ما شکست ناپذیریم. جنگ مدتهاست که به پایان رسیده، اما ما همچون سابق از ارتباط با برادران همرزم روس حمایت می کنیم. ما به مهمان آمده ایم. ما با همسران آنها، کودکان و نوه هایشان آشنا می شویم. باید سیاست را کنار گذاشت و این دوستی را حفظ کرد. ما به تاریخ روسیه پیوسته ایم و به آن افتخار می کنیم. ولادیمیر پوتین به ما مدال اهدا کرده، مدال اوشاکوف. امروز ما این فرصت را داریم که با رییس جمهور صحبت کنیم و من از این بابت قدردان هستم. من همیشه با افتخار این مدال را بر سینه می زنم».

سرباز سابق بریتانیا خاطر نشان کرد که برای آنها حضور در مسکو در چنین روزی خیلی اهمیت دارد. او می گوید: «من مطمئن نبودم که سلامتم اجازه پرواز به اینجا را بدهد. اما می فهمیدم که این تنها شانس من است و برای من اهمیت زیادی داشت. من خیلی خوشحالم که توانستم بیایم. این یک روز بی نظیر است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала