ستون ماشین های نظامی در رژه پیروزی بر فاشیسم در روز 9 ماه مه

اشتراک
رژه به مناسبت 70 ـ مین سالگرد پیروزی بر فاشیسم در جنگ کبیر میهنی در میدان سرخ مسکو برگزار شد. رژه امسال در مسکو یکی از بزرگ ابعاد ترین رژه ها در طول تاریخ برگزاری جشن پیروزی بر فاشیسم به حساب می آید. 194 دستگاه ماشین های نظامی زمان جنگ کبیر میهنی و همچنین نمونه های امروزی تسلیحات در این بخش از رژه شرکت داشتند.

ماشین های زرهی "تایفون"

ماشین های زرهی "تایفون" با امنیت بالای دفاعی در حال گذر از کنار تریبون.

پوشش چند لایه ی بدنه، امنیت بالایی را برای سرنشینان و نگه داری از تجهیزات و تسلیحات نظامی در این خودروی زرهی فراهم می آورد.  

این خودروی زرهی می تواند در هر جاده ای حرکت کرده و منوانعی نظیر گودال های آب تا عمق 2 متر را نیز براحتی پشت سر بگذارند.

سامانه و ماژول های چندمنظوره، این امکان را فراهم می سازد تا از این خودروی زرهی برای مقاصد و اهداف مختلف استفاده شود.

 

نفربر زره پوش "BTR-82A"

نفربرهای زره پوش پیشرفته ی ارتش روسیه "BTR-82A" در حال گذر از میدان سرخ مسکو.

این دومین سال است که نظامیان ارتش روسیه، پرچم ایالت کریمه،  شهر شهید پرور "سواستوپل" و نیروی دریایی دریای سیاه را نیز در میدان سرخ مسکو برافراشته می سازد.

 

تانک زرهی ناوگان هوابرد "BMD-4VM"

حرکت نسل جدید نخستین تانک های زرهی هوابرد مخصوص پیاده نظام سبک روسیه "BMD-4VM" بر روی سنگ فرش های میدان سرخ

افزایش قدرت شلیک و توان بالای حرکت در این تانک زرهی به خوبی دیده می شود. شعار "هیچکس به غیر از ما"، شعار ناوگان هوابرد روسیه است.

 

نفربر زرهی "راکوشکا"

مدل پیشرفته ی نفربر زرهی چند منظوره ی هوابرد پیاده نظام سبک "راکوشکا" در میدان سرخ.

تا کنون بیش از ده مدل خودروی زرهی، از مدل های عملیاتی گرفته تا حمل و نقل، بر روی شاسی این نفربر برای ارتش هوابرد روسیه طراحی و ساخته شده اند.

 

خودروی زرهی حمل و نقل "کورگانتس"

رژه ی پیشرفته ترین خودروهای زرهی ترابری و حمل نقل نظامی که بر رو پلت فرم و شاسی "کورگانتس" ساخته شده اند. این خودرو در چارچوب اهداف بهبود وضعیت دفاعی رتش روسیه طراحی و به تولید رسیده است.

 

تانک "Т-90А"

تانک های "Т-90А" بر روی سنگ فرش های میدان سرخ.

جدیدترین مجموعه تانک های روسیه توان نابودی اهداف زمینی و هوایی در حداکثر فاصله و در تمامی ساعات شبانه روز را دارند.

 

تانک های مدرن "آرماتا"

تانک های نسل آینده روسیه با نام "آرماتا" برای جایگزینی مدل های سری "Т-90" به میدان سرخ آمده اند. تانک "آرماتا" در آینده ای نزدیک به عنوان تانک تهاجمی اصلی ارتش روسیه به خدمت گرفته خواهد شد.

 

توپ خود کششی "МSТА-S"

توپ جنگی خود کششی "МSТА-S" با کالیبر 152 میلیمتری، به نوعی یک خمپاره انداز سیار به شمار می آید که برای جنگ های غیر رو در رو ساخته شده است. تجهیزات توپخانه ای سامانه ی "МSТА-S" به صورت کاملا موثر می تواند تاسیسات و نیروهای دشمن را مورد هدف قرار دهد. 

 

 

پدافند توپخانه ای سیار "Koalitsia-SV"

رژه ی زرهی و توپخانه ای با جدید ترین پدافندهای سیار خمپاره انداز "Koalitsia-SV" ادامه پیدا می کند. مشخصه هایی نوینی نظیر تسریع در سیستم و نحوه ی شلیک، توان این مجموعه را نسبت به مدل های پیشین تا چندین برابر افزایش داده است.   

 

پدافند موشکی تاکتیکی-عملیاتی "ایسکاندر-ام"

رژه ی ارتش روسیه با بخش پدافندهای موشکی و گذر یکی از دقیق ترین سامانه های موشکی ارتش با نام "ایسکاندر-ام" ادامه پیدا می کند. این مجموعه پدافند موشکی در عمل، توان بالای خود را برای حضور در انواع عملیات و نابودی دقیق اهداف دوردست به خوبی نشان داده است.

 

 

پدافندهای ضدهوایی

ورود پدافندهای ضدهوایی برای رژه در میدان سرخ. گذر پدافند موشکی زمین به هوا "TOR-M2U".

پدافندهای موشکی ضدهوایی برای واکنش به حملات گسترده ی هوایی دشمن، دفاع از تجهیزات دفاعی اطراف و محافظت از نیروهای ارتش در برابر مواضع دشمن به تولید رسیده اند.

 

سامانه های دفاعی هوا-فضا

رژه ی بخش هوا-فضای ناوگان دفاع هوایی ارتش. حرکت سامانه های دفاع هوایی موشکی-توپخانه ای "پانسیر-ام". این سامانه ی دفاعی در عمل نشان  داد که وظیفه ی اصلی خود یعنی محافظت از تاسیسات نزدیک و نیروهای ارتش را به خوبی انجام می دهد. در پی بررسی ها و آزمایشات انجام شده، تمامی اهداف هوایی پرسرعت در ارتفاعات مختلف، از همان شلیک نخست سامانه ی پانسیر، مورد هدف قرار گرفته اند. 

 

سامانه ی موشکی زمین به هوا "اس-400"

سامانه ی موشکی زمین به هوا  "اس-400" ملقب به "تیریومف"، در میدان سرخ. اس-400 یک پدافند منحصربفرد بوده و در هیچ کجای دنیا، چنین سامانه ای با چنین توانایی هایی یافت نمی شود. بدین ترتیب که این سامانه می تواند با تضمین 100 درصد، تمامی حملات هوایی و فضایی دشمن تا شعاع 400 کیلومتری را خنثی و بانود کند.

 

موشک های بالستیک قاره پیما "یارس"

سامانه ی پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما RS-24 "یارس" برای نخستین بار در میدان سرخ به نمایش گذاشته شد. این سامانه ی موشکی دارای توان شلیک دوربرد مخفیانه و گریز از پیشرفته ترین سامانه های ردیاب موشک و رادار را دارا می باشد. سامانه های متحرک موشک های بالستیک قاره پیما RS-24 "یارس"، بخش اصلی ناوگان متحرک هسته ای ارتش روسیه را تشکیل می دهند.

 

پلت فرم یکپارچه تهاجمی "بومرنگ"

در انتهای رژه ی پیروزی در مسکو، نفربرهای زرهی چرخدار بر روی شاسی یکپارچه ی "بومرنگ"، پرچم های قوای 3 گانه ی ارتش روسیه را حمل می کنند. از مشخصات و ساختار بارز این خوردوهای زرهی می توان به امکان تعویض ماژول ها و امنیت بالای خدمه اشاره نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала