گزارش و تحلیل

آیا با برسمیت شناختن اسرائیل مشکل ایران حل می شود؟

© AP Photo / J. Scott Applewhiteآیا با برسمیت شناختن اسرائیل مشکل ایران حل می شود؟
آیا با برسمیت شناختن اسرائیل مشکل ایران حل می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سناتور جمهوریخواه در ایالات متحده خواستار منوط کردن رفع تحریم های ایران با برسمیت شناختن اسرائیل توسط این کشور شد. موضوعی که تقریبا همه متفق القول هستند یکی از ریشه ای ترین اختلافات ایران با کشور های غربی می باشد.

البته نمی توان انکار کرد که این ادعا صحت ندارد. اما آیا واقعا با برسمیت شناختن موجودیت اسرائیل مشکل ایران حل می شود؟

شاید اگر اسرائیل در مکان دیگری از دنیا برپا شده بود ایران جزو اولین کشورهایی بود که موجودیت آن را به رسمیت می شناخت چرا که مشکل اصلی ایران اصل موجودیت یک کشور مستقل یهودی با هر نامی حتی با نام اسرائیل نیست بلکه مشکل ایران با اهداف صهیونیست ها و غصب سرزمین های ملت های دیگر می باشد.

اگر به یکی دو قرن پیش برگردیم می بینیم که در آن دوره زمانی استعمار سرزمین های دیگر رواج داشت و در اوروپا قومیت های مختلف به فکر ایجاد کشور بر اساس قومیت بودند در همان زمان هم برخی یهودی ها به فکر این افتادند که یک کیان واحد برای خود برپا کنند. درگیری های متعددی که یهودیان به دلایل مختلف با اوروپایی ها داشتند این ایده را تقویت کرد و به همین دلیل ایده صهیونیسم متولد شد، ایده ای که تلاش داشت قومیتی بر اساس دین یهودی ایجاد کند. قومیتی که طی قرن ها تقریبا محو شده بود و تابعین آن دین افرادی از ده ها قومیت دیگر بودند. از ترک های خزران گرفته که اصلا از نظر نژادی هیچ ارتباطی با بنی اسرائیل تاریخی نداشتند تا یهودیانی که با نژاد های دیگر اوروپایی و حتی هندی و آفریقایی ممزوج شده بودند یا اصالتا از آن نژاد ها بودند و به یهودیت گرویده بودند. حتی در حال حاضر درون خود اسرائیل بر سر اصالت یهودی بودن آنها اختلافات شدیدی وجود دارد. به هر حال هیچ کس نمی تواند انکار کند که در تاریخ بر عکس اوروپا، امن ترین مکان برای زندگی یهودی ها  ایران و کشورهای اسلامی بود و هنوز هم یهودیانی که در ایران زندگی می کنند از شرایط بسیار خوبی برخوردار می باشند و رسما در پارلمان این کشور نماینده دارند. ودارای امتیازات ویژه ای هستند که حتی در اوروپا و یا آمریکا از آن برخوردار نمی باشند.

سیستم های اس-300 - اسپوتنیک ایران
کارشناس روسی: سیستم های اس-300 از ایران در مقابل حمله احتمالی اسراییل دفاع می کنند

ایرانی ها هیچ مشکلی با یهودی ها ندارند و بر اساس عقاید مذهبی خود برای ادیان دیگر احترام قایل می باشند. صهیونیست ها با ایده:"سرزمین بی صاحب برای ملتی بی سرزمین" فلسطین را اشغال کردند شعاری که برای خیلی ها که آشنایی ای با سرزمین فلسطین نداشتند با توجه به منطق استعماری ای که در اوروپا رواج داشت، منطقی به نظر می آمد. برخی اوروپایی ها که با وجود یهودی ها در اوروپا مشکل داشتند فکر کردند که ایده خوبی برای خلاص شدن از شر یهودی هایی که همیشه برای آنها مشکل ساز هستند می باشد. برخی مسیحی ها نیز تصور این را داشتند و دارند که باید سرزمین اسرائیل مجددا برپا شود تا حضرت مسیح مجددا ظهور کند و در نهایت یهودی ها هم مجبور خواهند شد مسیحی شوند.

مشکل اصلی ایرانی ها و اکثر ملت های دیگر خاور میانه با صهیونیست ها (نه با یهودی ها) از همین جا نشات می گیرد. فلسطین سرزمین بی صاحبی نبود. نیل تا فرات هم که هدف نهایی صهیونیست ها می باشد (به همین دلیل هم اسرائیل تا بحال رسما حدود و مرز های خود را اعلام نکرده) سرزمین بی صاحبی نمی باشد. برای رسیدن به هدف نهایی خود یعنی نیل تا فرات که بخشی از سرزمین های ایران را هم شامل می شود کل این منطقه باید ویران شود و تبدیل به سرزمین بی صاحبی گردد تا به راحتی قابل اشغال باشد. این عمل شاید چندصد سال پیش برای سرزمین های بکری که مثلا در استرالیا یا آمریکا و یا دیگر جاهای کشف نشده جهان وجود داشت منطقی به نظر می رسید اما امروزه هیچ ملتی چنین چیزی را نمی پذیرد و قطعا همه ملتها نهایت تلاش خود برای جلوگیری از وقوع چنین امری را انجام خواهند داد. چه خوب بود که سناتور های آمریکایی روزی به ایران تشریف می آوردند و از نزدیک با این مسایل آشنا می شدند و متوجه می شدند که به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل برای ملت های منطقه به معنای پذیرفتن از دست دادن سرزمین آبا و اجدادی خود می باشد. همانگونه که آمریکایی ها قطعا قبول نخواهند داشت بخشی از سرزمین پهناور خود را به یکی از ملت های ساکن آن کشور به عنوان کشور مستقل واگذار نمایند، حال چه رسد به مهاجرانی که از جاهای دیگر به آنجا مهاجرت کرده اند. نباید توقع داشته باشند ملت های منطقه خاورمیانه چنین امری را بپذیرند و به آن رسمیت بخشند. و قطعا مشکل ایران و دیگر کشورهای منطقه با اسرائیل با برسمیت شناختن آن حل نخواهد شد چون مشکل طرفین بر سر یک وجب اینور و یا آنور مرز نیست بلکه بر سر موجودیت است موجودیتی که صهیونیست ها با ایدئولوژی و افکار خود برای این منطقه به وجود آورده اند و تا وقتی صهیونیست ها (نه یهودی ها) از اهداف خود دست بر ندارند مشکل حل نخواهد شد.

اگر سناتورهای آمریکایی به مسایل بین المللی علاقه دارند شاید به جای این خواسته  بهتر باشد به فکر راهکاری باشند که مشکلات و جنگ هایی که به دلیل دخالت های آمریکا و هم پیمانانش در جهان به وقوع پیوسته و ملیونها انسان بی گناه با سلاح های آنها کشته شده اند را حل کنند. امروزه آمریکایی ها و همپیمانانشان همه قوانین ونظام های جهانی را با سیاست های خود زیر پا گذاشته اند و نظام جنگل را بر جهان حاکم کرده اند.

نظام حاکم بر ایالات متحده به دلیل علاقه به یهودی ها از اسرائیل حمایت نمی کند بلکه به دلیل اینکه می خواهد پایگاهی برای آتش افروزی های خود در منطقه داشته باشد این کار را انجام می دهد و قطعا اگر دخالت های آمریکا نباشد و اجازه دهند حتی همین قوانین بین المللی سازمان ملل اعمال گردد مشکل اسرائیل در این منطقه  دیر یا زود خود به خود حل می شود و قطعا یهودیان خواهند توانست مثل قرن ها پیش با آرامش در همین منطقه کنار مسلمانان و مسیحیان زندگی کنند.

بقلم عماد آبشناس

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала