گزارش و تحلیل

ایران در مرکز توجه درگیری یمن

© AP Photo / Hani Mohammedالعاصمة اليمنية صنعاء
العاصمة اليمنية  صنعاء - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اما چرا تا کنون اتهامات جنجالی خطاب به ایران و شرکت آن کشور در درگیری یمن شنیده می شود؟ این اعلامیه ها چه اهدافی را دنبال می کنند؟

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مخلوع  یمن که  همراه  چند وزیر  از کشور فرار و  در عربستان سعودی کشور همسایه پناه گرفته است محمد علی  المقدش را  به عنوان رئیس جدید نیروهای مسلح  یمن منصوب کرد. فرماندهی جدید ارتش  باصطلاح «  دولت در  تبعید»  بلافاصله  در  ایراد اعلامیه های جنجالی  در باره اینکه  همانا ایران  تسلیحات را  به شبه نظامیان  حوثی ها  تحویل می دهد  و  در « اریتره»  تاکتیک های نظامی را به آنها  می آموزد شتاب بخرج داد.

 ایران دوباره در مرکز توجه  درگیری یمن  قرار گرفت. تا کنون هیچ  سند رسمی  گواه   کمک نظامی ایران به حوثی ها و یا شرکت آن کشور در درگیری  یمن  ارائه نشده بود.  مقامات  جمهوری اسلامی ایران بارها  اتهامات بی اساس  خطاب به خود را  رد کردند.  بعلاوه  ایران  قبل از دیگران نقشه صلح خود در باره حل و فصل  اوضاع در یمن را  در سازمان ملل متحد مطرح کرد  که بعدا  مورد تأیید آمریکا قرار گرفت.

 اما چرا تا کنون  اتهامات  جنجالی  خطاب به ایران  و شرکت آن کشور  در  درگیری یمن  شنیده می شود؟  این اعلامیه ها  چه اهدافی را دنبال می کنند؟

عماد آبشناس  کارشناس دائمی  « سپوتنیک پرشین»  و سردبیر  روزنامه « ایران پرس»  در این خصوص گفت:

 به گفته  کارشناس  ما، زرادخانه  حوثی ها تا حدی  بزرگ و  متنوع است  که آنها  می توانند عملیات  بزرگ ابعاد  جنگی  را بدون کمک از خارج  پیش ببرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала