برگزاری راهپیمایی ها در ایران برای اعلام همبستگی با مردم یمن

Тегеран столица Ирана.
Тегеран столица Ирана. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز شرکت کنندگان در نماز جمعه در تهران و صدها شهردیگر ایران پس از پایان این مراسم عبادی با برگزاری راهپیمایی هایی مخالفت خود با حمله ائتلاف عربی به یمن و همبستگی خود با مردم این کشور را ابراز کردند.

خبرگزاری "ایرنا" ضمن اعلام این مطلب گزارش می دهد سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی آیت الله خامنه ای رهبر دینی ایران  روز جمعه اعلام کرد:"عربستان سعودی به دلایلی که می داند تهاجم زمینی به یمن را شروع نکرد اما اگر روزی یمنی ها دست به مقابله به مثل بزنند، چیزی از رژیم پوسیده آل سعود نخواهد ماند".

روز جمعه حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی به مواضع نیروهای شیعه حوثی در استان سعده یمن واقع در مجاورت عربستان ادامه یافت. دیروز حوثی ها اعلام کردند یک بالگرد "آپاچی" نیروی هوایی عربستان را در این منطقه سرنگون کرده  و همچنین تعدادی از نقاط مسکونی در عربستان را تصرف کرده اند اما دیرتر سعودی ها این خبر را تکذیب کردند.

یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدان عربی خود از جمله بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مراکش و سودان از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است. با وجود اعلام پایان این عملیات در چندی پیش  حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن با نام عملیات "احیای امید"  ادامه یافته است.



نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала