مقام روسی: تلاش های غرب برای تضعیف روسیه محکوم به شکست است

© Photo / из личного архива Константина ДолговаУполномоченный МИД РФ по вопросам прав человека, демократии и верховенства прав Константин Долгов
Уполномоченный МИД РФ по вопросам прав человека, демократии и верховенства прав Константин Долгов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین دولگوف، نماینده تام الاختیار وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر اعلام کرد غرب تلاش می کند روسیه را تضعیف کرده ، به منافع ملی مسکو لطمه وارد ساخته و همچنین "تاریخ را تصحیح کند" اما این تلاش ها از لحاظ تاریخی محکوم به شکست بوده و از نقطه نظر تشویق انواع گوناگون نیروهای افراط گرا بسیار خطرناک هستند.

دولگوف در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی RT ضمن اعلام این مطلب از تحریف واقعیات تاریخی از جانب برخی از سیاستمداران اروپایی و عدم تمایل مقامات اوکراین و دیگر کشورها برای مقابله با تجلیات نئونازیسم و افراطی گری سخن گفت.

نماینده تام الاختیار وزارت خارجه روسیه تاکید کرد:" ما مسلما به یادبود قربانیان دیگر کشورها از جمله سهم ایالات متحده ، بریتانیا، ملت فرانسه، بسیاری از دیگر ملت های اروپایی و نه فقط اروپایی احترام می گذاریم. این پیروزی جمعی و مشترک بود و به یاد داشتن همسنگری ما در آن زمان بسیار مهم است".

دالگوف ضمنا خاطرنشان ساخت که نباید فراموش کرد که کدام کشور بالاترین بها را برای پیروزی بر فاشیسم پرداخت و متحمل بیشترین قربانیان شد. دیپلمات روسی اظهار داشت اتحاد شوروی متحمل بیشترین خسارات مادی و روانی برای پیروزی بر فاشیسم شد اما در کشور های غربی تلاش می کنند این واقعیت را از ذهن نسل های فعلی خارج سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала