ایران تولید کنندگان نفت را به مساعدت در بازگشت خود به بازار فرا خواند

© Sputnik / Viktor Filatovاحتمال بروز کمبود نفت به خاطر اوضاع یمن
احتمال بروز کمبود نفت  به خاطر اوضاع یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران روز چهارشنبه کشور های تولید کننده نفت را به در نظرداشتن بازگشت ایران به بازار پس از رفع تحریمات فرا خواند

به گزارش خبرگزاری "شانا"، زنگنه در پاسخ به این سوال که برنامه های وزارت نفت با لغو تحریمها در باره افزایش صادرات نفت چیست، اظهار داشت: بازار جهانی نفت یک بازار پیوسته بوده است از این رو همه تولیدکنندگان باید به فکر ورود نفت ایران به بازار باشند زیرا ٦٠ درصد از نفت صادراتی ایران با تحریمهای غیرمنصفانه از بازار حذف شده است.

وی تاکید کرد: کشورهای تولیدکننده نفت باید برای افزایش صادرات نفت ایران در بازار جا باز کنند.

یادآور می شود ایران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی  روز دوم آوریل در لوزان سوئیس درباره تدوین یک توافقنامه جامع درباره برنامه هسته ای ایران به توافق سیاسی دست یافتند. دو طرف از جمله درباره توقف کار دو سوم ظرفیت های غنی سازی اورانیوم ایران طی ده سال به توافق رسیدند و همچنین تهران متعهد شد تمام برنامه های غنی سازی خود را طی 25 سال تحت کنترل بین المللی قرار دهد.
ایران و گروه"1+5" قصد دارند روز 30 ژوئن سال 2015 کار تهیه توافقنامه جامع و نهایی را در خصوص برنامه هسته ای ایران به پایان برسانند. آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که در صورت اجرای توافقات حاصله، تحریمات علیه ایران را لغو خواهند کرد.

 


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала