گزارش و تحلیل

ترس و وحشت از شرکت " آرماتا" در رژه

© Sputnik / Maksim Blinovترس و وحشت از شرکت " آرماتا" در رژه
ترس و وحشت از شرکت  آرماتا در رژه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگرانی غرب شوخی نیست.

به نظر می رسد که در روسیه مجتمع صنایع دفاعی ، تولیدات جدید و محصولات فن آوری مدرن وجود دارد. اطمینان ناتو برای اینکه در دوره ی پروسترویکا و بعد از آن ، " صنعت دفاعی " روسیه — شوروی ضعیف شده است ، عملا از بین رفت. هر تولید جدید در غرب نه تنها عصبانیت بلکه ترس و وحشت آشکار را بر می انگیزد. اینطور می گویند: مسکو از ما پیشی گرفته است! سردرگمی مقامات نظامی و کارشناسان برای تانک T-14 است که در مدت زمان کوتاهی به نیروی نظامی روسیه راه می یابد. خیلی چیزها در خصوص این ماشین جنگی مشخص است. اما شاید این ها همه چیز نیستند. درواقع این مجتمع مستقل و تقریبا شکست ناپذیر با تکنولوژی پیشرفته به صورت زنجیر دار است. این ماشین قادر است همزمان ده برنامه روی زمین و هوا را انجام دهد ، به مجموعه ی سیستم های دفاعی و الکترونیکی منحصر به فردی مجهز بوده و مشابهی ندارد. ضمنا می تواند خطرات را شناسایی کرده و از آنها جلوگیری نماید. و قادر است به مسافتی که برای نمونه های برتر ناتویی قابل دسترسی نیست تیراندازی نماید.

تانک جدید روسیه - ارماتا - اسپوتنیک ایران
تانک جدید روسیه - ارماتا

روزنامه ی آلمانی می نویسد که تانک " لئوپارد-2" که یکی از بهترین ها در جهان است ، تجهیزاتی ندارد که بتواند به سیستم دفاعی " آرماتا" نفوذ کند.  تحلیل گران آمریکایی متعجب زده می گویند: روسیه ازآمریکا پیشی می گیرد! ظهور T-14 برای واشنگتن به طور ناراحت کننده ای با تلاش های ناموفق ارتش آمریکا برای جایگزین کردن تسلیحات بی ام پ " بردلی" و تانک جنگی " آبرامس" همزمان شد. و این امر البته بدون نارحتی و خشم نیست. همچنین در شرایط کنونی ناتو با گسترش مرزهای خود و داشتن رفتاری پرخاشگرانه در ارتباط با برخی از دول، احساس مصونیت و آزادی می کند. مانع تراشی در برابر روسیه که به تسلیحات توانمند و فوق العاده مدرن مجهز است ، کابوس استراتژیست های غربی و سردرد آنها  را به اوجش می رساند. تانک روسی جدید در روز مشهور و آشنا یعنی نهم ماه می در رژه  روز پیروزی در میدان سرخ در معرض عموم به نمایش گذاشته می شود. و این امر بدون شک سورپریز بزرگی است. برای کسی دلپذیر و خوب و برای برخی کاملا برعکس خواهد بود.

Средний танк «Армата» - اسپوتنیک ایران
رسانه های خارجی اعتراف کردند که تانک روسی «آرماتا» بر نمونه غربی آن ارجحیت دارد

یک دلیل دیگر برای خشم و ناراحتی ، بیانیه ی وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو در خصوص از سرگیری تولید بمب افکن استراتژیست مافوق صوت " تو-160 " بود. این بمب افکن قادر است تسلیحات هسته ای را به مسافتی تا 4 هزار کیلومتری بدون سوخت گیری برده و خصوصیات سودمند دیگری هم دارد. برای غرب این ماشین منحصر به فرد که در جهان وجود ندارد حتی علی رغم اینکه در اواخر سال های 80 به وجود آمده ، به دیو ترسناک واقعی تبدیل شده است. بیهوده نیست که در ناتو آنرا با وجود حامل موشک کلاس مشابه " بلک جک" نامیدند. تا به امروز " تو-160" بزرگترین و قدرتمندترین هواپیمای مافوق صوت نظامی با تغییر اندازه ی بال  در تاریخ محسوب می شود. و بخش نظامی غربی با همه ی پیشرفت های خود آنرا می خواهد و نمی تواند داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала