رسانه های فرانسه: فرانسوا اولاند کشورهای عربی را بر روسیه ترجیح داد

© Sputnik / Aleksey NikolskyiПрезидент Франции Франсуа Олланд в президентском дворце в Ереване
Президент Франции Франсуа Олланд в президентском дворце в Ереване - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسوا اولاند تحت تاثیر روند فراگیر «سندرم اوکراین» از حضور در جشن باشکوه پیروزی 9 مه خودداری کرد

رسانه های فرانسه می نویسند: "فرانسوا اولاند تحت تاثیر روند فراگیر «سندرم اوکراین» از حضور در جشن باشکوه پیروزی 9 مه خودداری کرد. در عین حال رییس جمهور فرانسه اولین رهبر غرب است که در اجلاس دول عربی خلیج فارس حضور یافته است. رییس جمهور فرانسه با تحقیر روسیه و حمایت از مناسبات دوستانه کشورش با شیوخ عرب که حامیان تروریست هستند، شرافت کشورش را زیر سوال برده است".

روز 9 مه در مسکو هفتادمین سالگرد پیروزی بر آلمان فاشیست جشن گرفته می شود. یاننیک شووِن در صفحه «بولوارد وولتر» با اشاره به این موضوع می گوید که رهبران اروپا و همچنین امریکا، کانادا، چین، برزیل، هند، آفریقای جنوبی و دیگر کشورها در جشن پیروزی حضور پیدا می کنند. اما «سندروم اوکراین» رهبران غرب را وادار ساخته که «دماغ کج کنند». این مولف می گوید که رییس جمهور فرانسه همچون انگلا مرکل، دیوید کمرون و باراک اوباما از سفر به پایتخت روسیه خودداری کرده است.

به اعتقاد نویسنده این مقاله، امتناع اولاند از حضور در برنامه یک سیلی به صورت رییس جمهور پوتین است که سال گذشته در جشن نورماندی حضور یافت.

رژه ی پیروزی نهم ماه می چطور خواهد بود - اسپوتنیک ایران
رژه ی پیروزی نهم ماه می چطور خواهد بود

یانیک شوون در صفحات «بولوارد وولتر» همچنین می نویسد:«آیا تحقیر کردن هم یک روش دیپلماتیک است؟ آیا واقعا 27 میلیون کشته در روسیه اینقدر ارزش نداشته که به خاطر آنها یک روز را با هم صلح کنند؟ آیا خاطره اینکه 70 سال پیش ما با هم در مقابل این فاجعه ایستادیم، به معنای تایید سیاست یکدیگر نیست؟»

سی زینپیان رهبر چین شخصا در رژه حاضر می شود و گروهان ارتش چین در این برنامه حضور پیدا می کند. بعد از این روس ها به کجا می خواهند بروند: به غرب که با آنها اینطور رفتار می کنند، یا به سوی غرب قدرتمند و واقع بین؟

مولف فرانسوی همچنین می گوید این یک واقعیت است که فرانسو اولاند مهمان افتخاری اجلاس کشورهای شورای همکاری های دول عربی خلیج فارس در ریاض می شود. اولاند اولین رهبر غرب است که به این برنامه راه یافته.

وی می گوید: «من می خواهم این سوال را بپرسم که رییس جمهور چه افکار و اندیشه های نادرستی در سر می پروراند. ما روسیه را تحقیر می کنیم، در حالیکه روسیه یک قدرت است و در همان حال از شیوخ عرب حمایت می کنیم که برخی از آنها حامیان تروریسم هستند. این در شرایطی است که ما با برخی از این تروریست ها مبارزه می کنیم. فرانسه روابط دوستانه با آنها را به روسیه که همکیش ما هستند ترجیح می دهد و این جای تاسف دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала