مرکل به دنبال اجرای توافقات مینسک در خصوص اوکراین است

© Sputnik / Grigoriy Sisoevمرکل به دنبال اجرای توافقات مینسک در خصوص اوکراین است
مرکل به دنبال اجرای توافقات مینسک در خصوص اوکراین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد اجرای توافقات مینسک در خصوص اوکراین به سختی پیش می رود اما به رغم وجود دشواری کار در این راستا ادامه خواهد داشت.

مرکل در نشست خبری مشترک با باگوسلاو سوبوتکا نخست وزیر جمهوری چک در برلین، با اشاره به حسن تفاهم کامل میان آلمان و چک در مورد مساله اوکراین اظهار داشت: "ما از توافقات مینسک مورخ ماه فوریه سال 2015 حمایت میکنیم و به دنبال حل سیاسی مشکل اوکراین هستیم و به این منظور به تلاش های خود برای اجرای این توافقات ادامه می دهیم".
وی افزود: "ما میدانیم که این کار دشوار است اما تلاش های خود در این زمینه را ادامه خواهیم داد".

یادآور می شود تلاش ها برای حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چهارجانبه موسوم به "گروه نورماندی" متشکل از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان انجام می شود.

آخرین نشست گروه نورماندی در خصوص اوکراین که 12 فوریه در شهر مینسک پایتخت بلاروس برگزار شده بود، به تصویب توافقاتی موسوم به توافقات مینسک دو انجامید که بر اساس آن برقراری آتش بس در منطقه دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک اوکراین) از 15 ماه فوریه، عقب کشیدن تسلیحات سنگین و ایجاد منطقه ای حائل امنیتی در جنوب شرقی این کشور در نظرگرفته شده است.
نظارت بر اجرای این توافقات از سوی کمیسیون نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا اعمال می شود اما طرف های اوکراینی به طور دائمی یکدیگر را به نقض توافقات متهم می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала