حضور دو کشتی نظامی ایران در تنگه باب المندب

© Flickr / CartoonPeril2011یمن می خواهد تنگه باب المندب را ببندد
یمن می خواهد تنگه باب المندب را ببندد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو کشتی نظامی ایران که پیشتر برای نگهبانی رزمی و دفاع از کشتی های تجاری در مقابل حملات دزدان دریایی به خلیج عدن اعزام شده بودند، در تنگه باب المندب در حال اجرای ماموریت خود هستند.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، دریادار دوم سیدمحمود موسوی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن در دو مرحله قصد تعرض به دو فروند کشتی نفتکش ایرانی را داشتند که ناوگروه سی وچهارم ارتش به موقع وارد عمل شد و آنها را متواری کرد.
پیش از این نیز نیروی دریایی بیش از دو هزار و 700 فروند کشتی نفتکش یا تجاری را از منطقه خلیج عدن به سلامت عبور داده و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته است.
دریادار دوم موسوی ادامه داد: مبارزه با دزدان دریایی و حفاظت از خطوط مواصلاتی کشتی های ایران یکی از اهداف ناوگروه های ایرانی است.
ناوگروه ناوگروه سی وچهارم ارتش ایران متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن البرز 19 فروردین ماه برای یک ماموریت 90 روزه عازم خلیج عدن شد و اکنون در این منطقه حضور دارد.
پیشتر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران اعلام کرده بود حضوزر کشور وی در خلیج عدن با موازین بین المللی مطابقت داشته و در راستای تامین امنیت کشتی های تجاری ایران در برابر تهدیدات دزدان دریایی قرار دارد.
پیشتر آمریکا یک ناو هواپیما بر و یک رزمناو موشکی به سواحل یکم اعزام کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала