گزارش و تحلیل

بار بشردوستانه ایران برای یمنی ها

© Sputnik / Stringerباربشردوستانه ایران برای یمنی ها
باربشردوستانه ایران برای یمنی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محاصره ی یمن توسط عربستان سعودی و ممنوعیت ارسال کمک های بشر دوستانه ایرانی ، بدون پاسخ نخواهد ماند

حسین امیرعبداللهیان ، معاون عربی و آفریقایی  وزارت امور خارجه ی ایران بیان داشت که محاصره ی یمن توسط عربستان سعودی و ممنوعیت ارسال کمک های بشر دوستانه ایرانی ، بدون پاسخ نخواهد ماند.

دلیل دیگری برای وخیم شدن روابط تیرو تار عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران این بود که جنگنده های نیروی هوایی پادشاهی فضای هوایی یمن را بسته اند (از جمله بر روی شهر صنعا) ، و همچنین به هواپیماهای ایرانی اجازه نمی دهند که بار کمک های بشر دوستانه را به مردم یمن برسانند، کسانی که در بحبوحه ی درگیریهای مسلحانه بوده اند.

ایران می خواهد چه کمک های بشر دوستانه ای را به یمن بفرستد؟ تهران قصد دارد به این عمل نیروی هوایی عربستان چطور پاسخ دهد؟ حسن هانی زاده ، سردبیر خبرگزاری ایرانی MehrNews ، تحلیل گر سیاسی و کارشناس مسائل خاور میانه در مصاحبه ای با مارینا الشعلان خبرنگار رادیو اسپوتنیک چنین می گوید:

به گفته ی آقای عبداللهیان ، تهران هر گزینه ای برای حمایت از ملت یمن را بررسی کرده و از همه ی امکانات برای ارسال فوری کمک های بشر دوستانه استفاده می کند و همچنین انتقال زخمی ها در نتیجه ی حمله ی سعودی ها را مد نظر دارد. و هر کاری می کند که در درگیری مسلحانه ی یمن مداخله نکند. حسن هانی زاده می گوید:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала