دانشمندان کفش هایی را اختراع کرده اند که با سن کودک رشد می کنند

© Sputnik / Maksim Blinovکودک
کودک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان اخیرا به این کشف دست پیدا کرده اند کفش هایی را طراحی کنند تا همزمان با سن کودک اندازه آن تغییر کرده و به عبارتی سایز آن برای کودک کوچک نشود.

دانشمندان اخیرا به این کشف دست پیدا کرده اند کفش هایی را طراحی کنند تا همزمان با سن کودک اندازه آن تغییر کرده و به عبارتی سایز آن برای کودک کوچک نشود. این اختراع بویژه در کشورهای در حال توسعه با استقبال روبرو خواهد شد. طراح این کشور گروهی از متخصصین را گردآوری کرده و پیشنهاد بزرگتر شدن سایز کفش همراه با سن کودک را مطرح ساخته است.

این کفش که به شکل صندل طراحی شده از قسمت جلوی آن دارای کمربند تنظیم کننده قد پا است. از کناره های کفش هم کمربندهایی قرار دارند که مطابق با عرض پا بزرگتر و کوچکتر می شوند. و نهایتا در قسمت پشت کفش هم با طراحی کمربند دیگری می توان کفش را با سایز پای کودک هماهنگ کرد.

این کفش قابلیت بزرگ شدن تا پنج سایز را دارد. کنتون لی طراح این کفش مدت زیادی را با کودکانی در کشور کنیا سپری کرده است که به خاطر فقر و دیگر مشکلات نمی توانند همراه با افزایش سن و بزرگتر شدن پا کفش را عوض کنند و همین مساله باعث به وجود آمدن اختلالات جسمی در آنها می شود. 

کنتون لی می گوید که کودکان باید بزرگ شده و در زندگی طعم موفقیت را بچشند، برای همین باید جسم آنها از سلامت برخوردار باشد. این کفش های می توانند تا اندازه ای سلامت آنها را حفظ کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала