بی اطلاعی ساکنان کشور های شرکت کننده در جنگ جهانی دوم از نقش شوروی

© Fotolia / David Alaryنقشه کره زمین
نقشه کره زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکثریت اتباع فرانسه و آلمان معتقدند نیروهای مسلح آمریکا در آزاد سازی کشور های اروپایی از فاشیسم دارای نقش کلیدی بوده اند.

اکثریت اتباع فرانسه و آلمان معتقدند نیروهای مسلح آمریکا در آزاد سازی کشور های اروپایی از فاشیسم دارای نقش کلیدی بوده اند.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده توسط آژانس بریتانیایی«ICM Research»، حدود 61 درصد اتباع فرانسه و 52 درصد اتباع آلمان عملیات ارتش آمریکا را مهم ترین عملیات برای آزاد کردن اروپا از فاشیسم دانسته اند. در بریتانیا 14 درصد مردم از چنین عقیده ای پیروی می کنند و 46 درصد معتقدند ارتش بریتانیا کشور آنها دارای نقش کلیدی در نبردهای جنگ جهانی دوم بوده است. در مجموع 43  درصد اتباع فرانسه، آلمان و بریتانیا نیروهای مسلح آمریکا را دارای نقش کلیدی در آزاد سازی کشور های اروپایی از فاشیسم می دانند و فقط 13 درصد نظر خواهی شدگان نقش تعیین کننده اتحاد شوروی در پیروزی بر فاشیسم در جنگ جهانی دوم را قبول دارند.

این نظرسنجی از روز20 مارس تا 9 آوریل 2015 در بریتانیا، فرانسه و آلمان برگزار شد.

یادآور می شود که ارتش شوروی طبق ارزیابی های گوناگون تقریبا 50 درصد خاک اروپا بدون احتساب بخش اروپایی خاک خود را از نیروهای فاشیستی آزاد کرده و تلفات آن در مقایسه با متفقین به مراتب بیشتر بوده است. جمعیت 16 کشورمستقل اروپایی  که ارتش شوروی از شر نازی ها آزاد کرد، در مجموع بیش از 120 میلیون نفر بود. ارتش سرخ همچنین در آزادی سازی 6 کشور دیگر اروپایی نیز به همراه متفقین شرکت داشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала