برقراری ساعات منع آمد و شد در شهر بالتیمور آمریکا

© AP Photo / Jose Luis MaganaBaltimore police officers respond to demonstrators after the funeral of Freddie Gray, Monday, April 27, 2015, in Baltimore.
Baltimore police officers respond to demonstrators after the funeral of Freddie Gray, Monday, April 27, 2015, in Baltimore. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شهر بالتیمور، واقع در ایالت مریلند آمریکا ساعات منع آمد و شد برقرار شد.

اعات منع آمد و شد از ساعت 22 تا 5 صبح به وقت محلی به مدت یک هفته برقرار می شود. پیشتر به خاطر درگیری ها در بالتیمور در سراسر ایالت مریلند وضع فوق العاده اعلام شده بود.

لاری هوگان، فرماندار ایالت مریلند، ضمن اعلام این مطلب گفته بود گارد ملی آمریکا در حالت آماده باش قرار دارد و  ممکن است به کمک پلیس فرا خوانده شود.

درگیری ها در بالتیمور ادامه دارد و از جمله خودروها به آتش کشیده شده و مغازه ها و فروشگاه ها غارت می شوند. ساکنان این شهر در رابطه با مرگ یک مرد سیاهپوست اعتراض می کنند.

استفنی رولینگز بلیک، شهردار بالتیمور در سخنان خود آنچه را غارت، خرابکاری و به آتش کشیدن ساختمان‌ها توسط تبه‌کاران خواند، محکوم کرده است.

او گفت باید میان افرادی که برای "کشف حقیقت دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز" زده و "تبه‌کارانی که خواهان تحریک به خشونت هستند"، فرق گذاشت.

 

ناآرامی‌ها و خشونت‌های اخیر با مرگ فردی گری، جوان سیاهپوست ۲۵ ساله‌ای که به دلیل نامعلومی در زمان بازداشت توسط پلیس دچار ضایعه نخاعی مرگبار شد، مرتبط شده است.

فردی گری یک هفته در کما بود و در ۱۹ آوریل درگذشت.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است در حال تحقیق در مورد مرگ این فرد است. تا کنون شش پلیس در ارتباط با این پرونده از کار تعلیق شده‌اند.

مراسم خاکسپاری او با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر برگزار شد اما چند ساعت بعد، خشونت‌ها آغاز شد.

پلیس بالتیمور می‌گوید در حملاتی که به پلیس شده، بیش از ۱۵ نفر زخمی شده‌اند. پلیس می‌گوید به سوی آنها سنگ، آجر و بطری پرتاب شده است.

پلیس نیز برای پراکنده کردن جمعیت از گاز اشک‌آور و فلفل استفاده کرده است. تا کنون ده‌ها نفر بازداشت شده‌اند.

لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا گفته است که برای پایان دادن به خشونت‌ها، آماده همکاری است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هم گفته است که دولتش همه کمک‌های لازم را ارائه خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала