به ماموران ام آی شش انگلیس گفتند وقتی یک جاسوس روسی را دیدند چه جوری رفتار کنند

© Flickr / Steve HarrisMI6 building, London
MI6 building, London - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس نوشت: مقام های بلند پایه سرویس ویژه بریتانیا بر آن هستند که ماموران ام آی شش و اعضای خانواده هایشان می توانند هدف عمال پرزیدند ولادیمیر پوتین قرار گیرند که جویای اشکال جدید دسترسی به اطلاعات محرمانه می باشند.

در سند داخلی این سرویس گفته شده که جاسوسان روسی تلاش خواهند کرد آنها را بکار گماشته و به جاسوس دوجانبه تبدیل کنند. در میان هدف های "درجه یک" سرویس های ویژه روسیه هم عمال در حال کار و هم بازنشسته هستند. در ام آی شش بیم آن دارند که ماموران روسی همه گونه حیله و فریب را بکار خواهد برد از فشار به کارمندان و خویشاوندانشان گرفته تا دادن رشوه و استفاده از جاسوسان زن جهت کسب اطلاع از مردان فریفته.

ادعا شده که این مساله خطر جدی واقعی به امنیت انگلیس است و از ماموران دعوت شده که هر دفعه که جاسوسان خارجی تلاش کنند با آنها تماس برقرار کنند آنها از طریق تلفن اضطراری زنگ بزنند. در این مدرک سپس آمده است: سرویس های ویژه روسیه هنوز هم فعال بوده و برای  برقراری تماس با اعضا و کارمندان سابق دولت ملکه انگلیس سعی و کوشش می کنند.

محکومیت دو دانشجوی انگلیس به خاطر نگهداری فایل آموزشی بمب سازی - اسپوتنیک ایران
محکومیت دو دانشجوی انگلیس به خاطر نگهداری فایل آموزشی بمب سازی

این مدرک همچنین به کارمندان سابق ام آی شش دستور می دهد که اگر عمال حارجی دست به برقراری تماس با آنها بزنند باید چکار کنند. آنها در وهله اول باید فقط این را اعتراف کنند که در وزارت خارجه و امور کشور های همسود کار کردند. سپس آنها باید "با نزاکت از برقراری تماس خودداری کرده و دقیقا بفهمانند که در اولین فرصت پیش آمده در باره این مورد به اداره امنیت وزارت خارجه و امور کشور های همسود اطلاع خواهند داد".

این روزنامه نوشت: در حال حاضر در اراضی پادشاهی متحده تعداد ماموران روسی بیش از دوران جنگ سرد است. بنا به برخی برآورد ها الان در انگلیس بیش از 80 نفر از جاسوسانی زندگی می کنند که به نفع سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه کار می کنند.

این نشریه با نقل از یک منبع سرویس ویژه انگلیس نوشت: خطر روسی تقریبا هر روز بیشتر می شود. جنگنده ها، زیردریایی ها و کشتی های روسیه مرز های ما را رصد می کنند و حالا جاسوسانشان ماموران مارا هدف قرار می دهند. اکنون ما به دوران تیره و تار جنگ سرد سابق باز گشتیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала