"طوفان قاطعیت" در یمن فروکش کرد

© Sputnik / Iliya PitalevПоследствия авиаударов ВВС коалиции по Йемену
Последствия авиаударов ВВС коалиции по Йемену - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی همراه با متحدین عملیات هوایی "طوفان قاطعیت" را آغاز کرده بود. هدف آن نابودسازی گروه های حوثی و اردوگاه ها، تکنیک و تاسیسات زیربناییشان در یمن با ضربات هوایی بود. عصر سه شنبه مقامات آن پادشاهی پایان آن عملیات را اعلام کرد.

در اعلامیه ائتلاف کشور های عرب آمده است: عملیات "طوفان قاطعیت" پس از رسیدن به هدف های مقرر با پیروزی پایان یافت و حالا عملیات دیگری تحت عنوان "احیای امید" با هدف دفاع از افراد غیر نظامی و مبارزه با تروریسم و بخاطر حل سیاسی مساله یمن شروع می شود". الان نیرو های ائتلاف مساعی خود را جهت حمایت از نیرو های مقاومت مردمی در پاره ای از شهر های آن کشور روانه خواهند کرد.

وزارت دفاع عربستان سعودی گزارش داد که بر اثر ایراد ضربات هوایی، ائتلاف توانسته است سلاح های سنگین و موشک های بالیستیکی را تصرف کنند که حوثی ها و یگان های گوش بفرمان علی عبد الله صالح رییس جمهور سابق یمن تصرف کرده بودند.

جنگنده های ائتلاف نظامی 80 درصد از انبار های اسلحه متعلق به قیام کنندگان حوثی یمن را محو و نابود کردند. فرماندهی ائتلاف اعلام کرد که اکثر واحد های تحت اداره قیام کنندگان نابود شده است.

شکست بزرگ عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شکست بزرگ عربستان سعودی

در نتیجه حملات هوایی از جمله یورش روز اخیر این کارزار، 40 نفر جان باختند. اکثریت شکننده آنها ساکنان بی پناهی هستند که به حوثی ها و یگان های مسلح طرفدار عبد ربه منصور هادی رییس جمهور کنونی یمن هیچ ربطی نداشتند. ده ها نفر از یمنی های دیگر مجروح شدند. ضربه اول در یمن در استان اب به پلی که در آن چند خودرو قرار داشتند وارد آمد. ضربه دوم به شهر حراد در چند کیلومتری مرز عربستان سعودی ایراد شد و بر اثر آن 15 فرد غیر نظامی و 7 تن از سربازان کشته شدند.

به گزارش بنیاد  آکسفام-  گروه سازمان های بین المللی مبارزه با فقر در  جهان بیستم آوریل یک انبار حاوی کمک های انساندوستانه در یمن بر اثر ضربه هوایی ویران شد. بنا به داده های سازمان بهداشت جهانی تعداد قربانیان اختلاف در یمن از آخر ماه مارس تا کنون به 944 نفر رسیده و 3487 نفر زحمی شدند، ولی ارقام واقعی می تواند به مراتب بیش از آمار رسمی باشد.

 

 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала