بهار پنجاه ساله

© Fotolia / Сotixدفتر نت
دفتر نت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کر معروف « بهار» مدرسه موسیقی مسکو 50 ساله شد

در سال جاری،  کر معروف کودکان  « بهار»  مدرسه موسیقی  کر  مسکو 50-مین سالگرد خود را  برگزار می کند. کسانی که زمانی خودشان در این مدرسه تحصیل می کردند، حال نوه های خود را به این مدرسه می آورند.  کر کودکان از  اواسط دهه 1970 میلادی به شهرت رسید و  الکساندر پوناماریوف  بنیان گذار و رهبر هنری  معروف  تا آخرین روزهای  عمرش کر کودکان را  رهبری می کرد. در سال 2012 میلادی  نادژدا آوِرینا — شاگرد  او و پروفسور  کنسرواتوآر مسکو- جانشین او شد.  وی به سننی که بنیانگذار کر کودکان  پایه ریزی کرده بود پایبند است و آنها را ادامه می دهد: هر تمرین و هر درس مبدل به  یک بازی جالب می شود.  در این مدرسه علاوه بر آواز، دروس  موسیقی،  هنرپیشگی  و رقص نیز تدریس می شود.

نادژدا آوِرینا در اینباره تعریف کرده گفت: بچه ها از 5 سالگی وارد مدرسه ما می شوند. در سن 5، 6، 7  سالگی بتدریج  وارد جو حاکم در مدرسه می شوند ، با آن انس می گیرند  و  با سنن مدرسه ما آشنا می شوند.  بتدریج با  تحصیل در این مدرسه  و جذب سنن  حاکم در آن  به موسیقی علاقمند می شوند.  موسیقی نقش خاصی در سرنوشت  و حرفه آنها ایفا می کند…

نباید  فکر کنید که برنامه گروه کر فقط  به  ترانه های کودکان  محدود می شود.  برنامه  گروه کر « بهار»  از  صدها اثر موزیکال  دوران، سبک ها و  موضوعات متفاوت تشکیل شده است: از باروکو گرفته  تا ترانه های مذهبی و آوانگارد.  اما قبل از هر چیز ما آثار کر  آهنگسازان کبیر  گذشته و معاصر را اجرا می کنیم — موتزارت،  شوبرت، هندل، چایکوفسکی ، گلینکا، رحمانینوف، سویریدوف. برنامه های این گروه ضبط شده و در  آرشیو رادیو و تلویزیون وجود دارد.  طی  دهسال اخیر، گروه کر « بهار» 13 سی.دی منتشر کرده است. 

گروه کر « بهار» به 50 شهر روسیه  و  12 کشور اروپا، کانادا، ژاپن و چین سفر کرده است. گروه کر — برنده  معتبرترین کنکورهای  بین المللی  کر در بلغارستان، مجارستان، اسپانیا ، ایتالیا،کانادا،  فرانسه شده است. در سال 2000  میلادی، گروه کر «بهار» از بین انواع مختلف  گروه های کر،  عالی ترین جایزه  اروپایی« گران پری اروپا —2000» را به خود اختصاص داد. از آخرین دستاوردهای  گروه کر « بهار» می توان از پیروزی در  کنکور بین المللی  کر های کودکان در ایتالیا (سال 2012 میلادی) ، کنکور بین المللی کر  در بلژیک (سال 2014 میلادی)  و  35 — مین  کنکور فستیوال  بین المللی کر  به نام  هندل در آلمان (سال 2014 میلادی)  نام برد.  68 گروه کر از  25 کشور جهان در این کنکور شرکت داشتند.  گروه کر  کودکان « بهار»  در جای اول ایستاد و  بیشترین امتیازات  را دریافت کرد.

 گروه کر کودکان « بهار» در چارچوب  برگزاری 50-مین سالگرد خود  در سال جاری در بهترین صحنه های  کنسرتی مسکو  هنرنمایی خواهد کرد.  در روزهای آینده کنسرتی در  سالن بزرگ کنسرواتوآر  مسکو خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала