نگاهی به مطبوعات، 1 اردیبهشت

© Fotolia / fragolerosseمطبوعات
مطبوعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاکید آژانس بین المللی اتمی بر پایبندی ایران به تعهدات توافق ژنو. وزیر دفاع ایران: خزر نباید به منطقه‌ای برای رقابت تسلیحاتی تبدیل شود. کشف ۵۵۵ تن انواع موادمخدر و دستگیری ۲۷۱ هزار قاچاقچی در ایران در سال 93. در سال ۹۴هر اهداکننده کلیه در ایران مبلغ ۱۵میلیون تومان دریافت می کند.

سایت "عصر ایران":

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش ماهانه خود بر پایبندی ایران به همه تعهدات توافق ژنو تاکید کرد.
آژانس ضمن تاکید بر پایبندی ایران به همه تعهدات خود اعلام کرده است که ایران از زمان اجرای توافق هسته‌ای ژنو تاکنون غنی سازی اورانیوم خود را به بالاتر از 5 درصد افزایش نداده است و پیشرفت سایت‌های غنی سازی نطنز و فوردو و نیز راکتور آب سنگین اراک را متوقف کرده است.
ایران و کشورهای 1+5 در 24 نوامبر 2013 به یک توافق کوتاه مدت (اقدام جامع مشترک) در ژنو دست یافته‌اند که این توافق از دی‌ماه سال گذشته اجرایی شد.

روزنامه "اطلاعات":

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع  ایران روز یکشنبه با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان درباکودیدار و پیرامون مسائل مهم دو جانبه ،منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، دراین دیدار،سردارحسین دهقان با بیان این که آذربایجان در سیاست خارجی و دیپلماسی دفاعی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ظرفیت های فراوانی برای افزایش تعاملات و همکاری دو کشور به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی وجود دارد، آمادگی کشورمان را برای ارتقاع سطح روابط دفاعی و تامین تجهیزات مورد نیاز ارتش جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

سردار حسین دهقان از دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی یاد کرد و گفت: دریای خزر نباید به منطقه‌ای برای رقابت تسلیحاتی تبدیل شود.

روزنامه "کیهان":

دکتر علیرضا جزینی قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران ، از کشف ۵۵۵ تن انواع موادمخدر در سال ۹۳ و دستگیری ۲۷۱ هزار قاچاقچی خبر داد.

دکتر علیرضا جزینی روز یکشنبه  در اولین نشست خبری خود از کشف ۵۵۵ تن مواد مخدر در طول سال گذشته خبر داد و گفت: ۷۵ درصد مواد مکشوفه تریاک، ۱۴ درصد حشیش، ۵ درصد هروئین و مورفین، یک درصد شیشه و ۲ درصد مجموع مواد مکشوفه را سایر مواد مخدر تشکیل می‌دادند.

روزنامه"اطلاعات":

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران ، گفت: بر اساس تصمیمات تیم کارشناسی انجمن بیماران کلیوی، مقرر شد در سال ۹۴هر اهداکننده کلیه مبلغ ۱۵میلیون تومان دریافت نماید.

به گزارش مهر، هاشم قاسمی افزود: طی دو سال گذشته هیچ افزایش قیمتی دراین باره نداشته ایم.این درحالی است که تیم کارشناسی انجمن، متشکل ازکارشناس ها واقتصاد دان های دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس‌های مربوطه وزارت بهداشت در سال ۹۲و بر اساس نرخ رشد تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی، این مبلغ را ۱۸میلیون تومان در نظرگرفته بودند اما با توجه به مشکلات شدید مالی اکثر بیماران دیالیزی و در آستانه پیوند کلیه، سرانجام هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی تصمیم گرفت هیچ افزایش مبلغی در این راستا طی دو سال گذشته اعمال نشود.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران در ادامه گفت: سالانه بین ۱۲تا ۱۷درصد به تعداد بیماران دیالیزی و مبتلا به نارسایی حاد کلیوی اضافه می شود. همچنان حدود ۵۰درصد پیوندهای کلیه در کشور از افراد زنده غیر فامیل صورت می گیرد.

روزنامه "اطلاعات بین المللی":

حضور سینمای ایران در جشنواره‌ فیلم کن 2015 ، با فیلم «ناهید» در بخش «نوعی نگاه» و فیلم کوتاه «کشتارگاه» ساخته بهزاد آزادی در بخش «سینه‌فونداسیون» قطعی شده است.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا،پیش‌بینی می‌شود با توجه به اعلام لیست قطعی فیلم‌ها در بخش‌های اصلی و رقابتی جشنواره‌ی کن،سینمای ایران با این دو فیلم به استقبال این دوره از جشنواره کن برود و در بخش اصلی غایب باشد.
البته هنوز بخش پانزده روز کارگردانان اعلام نشده است و باید منتظر ماند تا با اعلام آن بخش،نتیجه‌گیری قطعی برای حضور سینمای ایران در کن پیش‌رو داشت.
فیلم «ناهید» اولین ساخته‌ی سینمایی آیدا پناهنده که در بخش فیلم اولی‌های جشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش درآمد و در بخش فیلمنامه نامزد دریافت سیمرغ شد، فیلمی رئال است که بر مبنای واقع‌گرایی بنا شده و روایتی از داستان زندگی پرسوناژی به نام «ناهید» است که تلاش می‌کند، سر و سامانی به زندگی خود بدهد.
ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمد‌زاده، پوریا رحیمی‌سام، نسرین بابایی و میلاد حسین‏پور از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «ناهید» هستند. فیلمی که با شعار«من می‌خوام بدونم من بدترم یا احمد؟» در جشنواره فجر رونمایی شده است و تهیه‌کننده آن بیژن امکانیان است که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.

روزنامه "رسالت":

فدراسیون بسکتبال ایران لوکا پاویچویچ صربستانی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب کرد.این مربی 48 ساله قبلا سرمربی تیم ملی مونته نگرو بوده است.

خبرگزاری"اسپوتنیک"، 1 اردیبهشت

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала