استقبال رییس ستاد کل ایران از تصمیمگیری روسیه درمورد اس-300

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال رییس ستاد کل ایران از تصمیمگیری روسیه درمورد اس-300
استقبال رییس ستاد کل ایران از تصمیمگیری روسیه درمورد اس-300 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشگر حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از تصمیمگیری روسیه در مورد واگذاری سامانه اس-300 به ایران استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، سرلشگر فیروزآبادی روز شنبه در حاشیه مراسمی به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع تصریح کرد: "ما با روسیه قرارداد رسمی به امضا رساندیم و تا کنون بخشی از پول آن را پرداخت کرده ایم و مطمئن هستیم که رییس جمهور روسیه که فردی منطقی و دنیا دیده است، طبق معاهده امضا شده با ایران رفتار می کند".

یاداور می شود قرارداد تحویل سیستم های اس-300 اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سیستم های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما در ماه سپتامبر سال 2010 دمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه 9 ژوئن سال 2010 میلادی"، تحویل سیستم های اس ـ 300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرده بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز دوشنبه 13 آوریل با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی اس-300 را به ایران لغو کرد. بر اساس این حکم، تغییراتی در فرمان مورخ ماه سپتامبر سال 2010 وارد شده است که یکی از این تغییرات حذف نکته ای مربوط به تحویل سیستم های اس- 300 است.
ایران اعلام کرده که امیدوار است سامانه اس-300 را تا پایان سال جاری میلادی در اختیار بگیرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала