ظریف: گزینه نظامی علیه ایران کارایی ندارد

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky ظریف: گزینه نظامی علیه ایران کارایی ندارد
ظریف: گزینه نظامی علیه ایران کارایی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد کزینه نظامی علیه ایران در رابطه با برنامه هسته ای این کشور کارایی ندارد و این تهدید به نتیجه ای مطلوب نخواهد رسید.

وزیر خارجه ایران این مطلب را در واکنش به ادعاهای چندی پیش بعضی مقامات آمریکا که دوباره بر تهدید نظامی ایران تاکید کرده بودند، بیان داشت. از جمله ژنرال مارتین دمپسی، رییس شتاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفته بود که اگر دیپلماسی در گفتگو با ایران با شکست روبرو شود و ایران به سمت دستیابی به برنامه تسلیحات هسته ای حرکت کند، آنگاه این امر خطری غیر قابل پذیرش است و گزینه نظامی در خصوص این کشور باقی است.
به گزارش خبرگزاری "ایسنا"، محمد جواد ظریف روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای استرالیایی خود در تهران، در پاسخ به این ادعا تاکید کرد: "من همواره گفته ام که گزینه نظامی علیه ایران کارایی ندارد و بهتر است این حرف ها را نزنند و البته معتقدم که این گزینه روی میز وجود ندارد".
وی افزود: "مذاکره بهترین راهی است که می توان از آن به یک نتیجه مطلوب رسید و حق ایران در استفاده از فن آوری های صلح امیز هسته ای به رسمیت شناخته شود".
یادآور می شود ایران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) قصد دارند روز 30 ژوئن سال 2015 کار تهیه توافقنامه جامع نهایی را در خصوص برنامه هسته ای این کشور به پایان برسانند. آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که در صورت اجرای توافقات حاصله، تحریمات علیه ایران را لغو خواهند کرد.
دور نوبتی مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران قرار است در روزهای 22 و 23 آوریل (2 و 3 اردیبهشت) در پایتخت اتریش برگزار شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала