گزارش و تحلیل

اوکراین در انتظار پول از غرب

© Sputnik / Evgeny KotenkoДоставка зимней формы одежды для военнослужащих ВС Украины из Канады в аэропорт "Борисполь"
Доставка зимней формы одежды для военнослужащих ВС Украины из Канады в аэропорт Борисполь - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق بین المللی پول هنوز اعتماد خود را به اوکراین از دست نداده است.

با این حال، کارشناسان صندوق دایما می گویند که احتمال خطر وجود دارد، شرایط باثبات نیست، انفجار ممکن است هر لحظه رخ بدهد. با این حال صندوق بین المللی پول وانمود می کند متوجه نیست که کی یف پول ها را برای طرح های تردید برانگیز خرج می کند.

برنامه چهار ساله توسعه پولی به تصویب رسیده است و اوکراین در انتظار 17،5 میلیارد دلار است. این پول ها باید برای کمک به رفع نیازهای کی یف در تامین مالی خارجی صرف شود که حجم کل آن به 40 میلیارد دلار می رسد. برای اینکه ارقام مذکور مردم را عصبانی نکند، کی یف خیلی مختصر می گوید: پولها برای اصلاحات در کشور خرج می شوند. کیف تا کنون چندین مرتبه شانس خود را از دست داده و شرکایش را با خرج های بیهوده، اختلاس ها و فریب در انتخابات دلسرد کرده است. با این حال مبالغ ناچیز ترانش یک بار دیگر نشان می دهند که داستان کمک به اوکراین برای چه اینقدر طولانی شده است. دیمیتری کولیکوف کارشناس سیاسی در این رابطه می گوید: «آنها نمی توانند به اوکراین کمک کنند، زیرا اوکراین می توانست طرح هایی را برای توسعه راه اندازی کرده و فعالیت هایی را در قلمروی خود شروع کند که برایش درآمد داشته باشد. این کار حتی به افزایش بودجه هم کمک می کرد. از طرف دیگر اوکراین می توانست از ورشکستگی نجات یافته و حتی بدهی هایش را پرداخت کندم. این همچون یک قطره برای فرد بیمار و یا کیسه هوا است که بدون آن بیمار زنده نمی ماند. برای اینکه بتواند به حیات خود ادامه دهد باید دایما این کیسه هوا را پر نگه دارد وگرنه خفه می شود».

ولادیسلاو گانجار نماینده شورای دولتی کریمه می گوید که حتی اگر بخشی از این پول ها را برای کارهای داخلی صرف کرده باشد، قطعا این کار نظامی بوده. وی همچنین توضیح می دهد: «این پول ها برای جنگ خرج می شوند، زیرا با وجود اینکه درگیری ها در جنوب شرق به حالت رکود درآمده، در آینده ادامه خواهد یافت. سخنان سیاستمداران اوکراینی گواهی بر این گفته است».

و اینکه پول ها چطور برای نظامیان صرف می شوند را می توان در اینترنت مشاهده کرد. داستان هایی راجع به کمبود جلیقه های زرهی و کمبود مواد غذایی و مهمات و حتی لباس رزمی به گوش می رسد.

طرح دیگری که امروز در اوکراین مهم است، دیوار مرزی با روسیه می باشد. اتحادیه اروپا از زبان نماینده رسمی خود مایی کاسیانچین مستقیما گفته است که این کار ارتباطی با توافقات اروپا — اوکراین ندارد. اما احتمالا نشات گرفته از تفکرات مقامات اوکراین است. دیمیتری کولیکوف می گوید: «دو برنامه دارند. برنامه اول این است که دیما راجع به دیوار مذکور سخن بگویند حتی کارهایی هم انجام داده اند که تاثیرات اجتماعی — روانی دارد. مردم اوکراین باید بفهمن که کشور در شرایط جنگ قرار دارد و در شمال شرق کشور یک دشمن خطرناک وجود دارد که در مقابلش باید دیوار کشید. و خود این عمل و بحث آن در فضای رسانه ای باید به شکلی تاثیر گذار بشد. برنامه دوم این است که با این حرفها دزدی های پنهانی انجام دهند.

اگر یکباره کسی بگوید که قبول ندارد کشور در شرایط جنگی قرار دارد، آنوقت می توان ابتکارات دیگری را به میان آورد. ولادیسلاو گانجارا می گوید: «اوکراین قصد دارد فضای رسانه ای را در تحت کنترل گرفته و مردم خود را فریب دهد، زیرا ما می دانیم که خرید ذغال از آفریقای جنوبی برای اوکراین کار منطقی نبوده است. امروز اوکراین به هر صورت باید با نمایندگان لوگانسک و دانتسک در خصوص ذغال و همچنین با فدراسیون روسیه برای دریافت انرژی توافق کند. راه دیگری وجود ندارد. با وجود اینکه غرب دایما می گوید از اوکراین حداکثر حمایت را خواهد کرد، اما هر آدم عاقلی می فهمد که غرب اوکراین را به عنوان بخشی از دنیای غرب نمی پذیرد.

آخرین نتیجه گیری کارشناس ما قطعا برای مقامات اوکراینی دردآور است. اوکراین هنوز دست از تلاش های خود برای ورود به ساختار غرب برنداشته و هنوز امید خود را به طور کامل از دست نداده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала