نگاهی به مطبوعات، 28 فروردین

© Fotolia / fragolerosseمطبوعات
مطبوعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران : سرنوشتی مشابه صدام در انتظارعربستان خواهد بود. ـ افزایش درآمد ارزی ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۱۴. ادعای ایجاد پایگاه داعش در مرز آمریکا. نتانیاهو: سیاست ایران مانند رفتار نازی‌ها قبل از جنگ جهانی است.

روزنامه "عصر ایران":

سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در کنفرانس امنیتی مسکو خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط حملات نظامی علیه یمن شد. وی گفت:" اینجانب به صراحت اعلام می‌نمایم دولت عربستان که با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل و اطلاع همکاری برخی کشورهای منطقه اقدام به این تجاوز نظامی کرده نه تنها موفق به کسب اهداف نامشروع خود در یمن نخواهد شد بلکه زمینه فروپاشی خود و قبول شکستهای غیرقابل جبران را فراهم آورده و سرنوشتی مشابه صدام در انتظار آنها خواهد بود".

روزنامه "اطلاعات":

درآمد ارزی ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۱۴ با افزایش ۵۲ میلیون دلاری نسبت به سال قبل از آن به یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری "تسنیم"، بانک جهانی با انتشار گزارشی در مورد اعزام نیروی کار به خارج اعلام کرد کشورهای جهان در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۵۸۳ میلیارد دلار از اعزام نیروی کار به خارج درآمد داشته اند.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی، ایران هم از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۱۴ بالغ بر یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون دلار درآمد ارزی کسب کرده است.

ارزآوری نیروی کار ایرانی در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل از آن ۵۲ میلیون دلار بیشتر بوده است. درآمد ایران از اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۱۳ بالغ بر یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، ایران سهم بسیار اندکی از اقتصاد ۵۸۳ میلیارد دلاری اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۱۴ داشته، به طوری که درآمد یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون دلاری ایران از این محل معادل 23/0 درصد کل این رقم بوده است.

در سطح جهان، هند بیشترین درآمد را داشته است. نیروی کار هندی در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار ارزآوری برای این کشور داشته است و چین با ۶۴ میلیارد دلار و فیلیپین با 8/28 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

میزان درآمد ارزی برخی کشورهای دیگر از محل اعزام نیروی کار عبارت است از: فرانسه 7/34 میلیارد دلار، نیجریه 9/20میلیارد دلار، مصر 6/19 میلیارد دلار، آلمان 8/15 میلیارد دلار و بنگلادش 9/14 میلیارد دلار.

عصر ایران:

یک سازمان غیردولتی آمریکایی مدعی شد داعش در مرز آمریکا، پایگاه ایجاد کرده است.

به گزارش "عصر ایران"به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی، سازمان غیردولتی آمریکایی "جودیشیال واچ" به نقل از منابع نظامی و امنیتی در مکزیک اعلام کرد گروه داعش در خاک مکزیک و در مرزهای نزدیک به آمریکا، پایگاه دارد.

گروه مسلح "دولت خلافت اسلامی" مشهور به داعش هم اکنون بخش هایی از خاک عراق و سوریه را در دست دارد. این گروه همچنین بر بخش هایی از خاک مصر و لیبی نیز سیطره دارد. جنگجویان داعش در حال درگیری مسلحانه با ارتش چندین کشور و گروه های نظامی است.

براساس اطلاعاتی که این سازمان غیردولتی به دست آورده این پایگاه داعش در فاصله 8 کیلومتری شهر "سیوداد خوارز" مکزیک و در نزدیکی شهر "ال پاسو" در ایالت تگزاس آمریکا قرار دارد.

روزنامه اینترنتی"روز":

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قدرت‌های جهانی را متهم کرد که "چشم خود را بر سیاست‌های تهاجم‌گرایانه‌ی جمهوری اسلامی ایران بسته‌اند".

او چهارشنبه شب (۱۵ آوریل/ ۲۶ فروردین) در نطقی تلویزیونی به مناسبت روز یادبود قربانیان هولوکاست در اسرائیل با اشاره به قدرت‌گیری نازی‌ها در آلمان گفت: «قدرت‌های جهانی پیش از وقوع جنگ‌ جهانی دوم اشتباهی مصیب‌آور کردند و ما اطمینان داریم که اکنون هم سخت در اشتباه هستند.»

نتانیاهو افزود: «همانطور که نازی‌ها با از بین بردن یهودی‌ها به دنبال نابودی تمدن و جایگزین کردن نژاد برتر بودند‌‌، جمهوری اسلامی هم امروز می‌خواهد منطقه را تحت کنترل خود درآورد، سیاست‌هایش را گسترش دهد و کشور یهودی‌ها را نابود کند.»

 

خبرگزاری"اسپوتنیک" روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала